دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی ریاست جمهوری خبر داد؛

تعامل فناورانه ایران با ازبکستان در حوزه کشاورزی و پهپاد

تعامل فناورانه ایران با ازبکستان در حوزه کشاورزی و پهپاد
رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از تعامل کشورمان با ازبکستان در حوزه پهپاد و کشاورزی خبر داد.
کد خبر : 889080

امیرحسین میرآبادی، رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد  دانش‌بنیان ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا و در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه «مواد، تجهیزات آزمایشگاهی، تست و آزمون پیشرفته ایران‌ساخت»، جزئیاتی از سفر اخیر هیئت ایران به کشور ازبکستان ارائه کرد و گفت: یکی از دستاورد‌های این سفر، توافق برای حضور دوجانبه در رویداد‌های فناورانه هر دو کشور بود. در همین سفر، توافق شد که هیئتی (شامل نمایندگان و سفیر کشور ازبکستان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های این کشور) برای بازدید از یازدهمین نمایشگاه ایران‌ساخت، به ایران سفر کنند.

میرآبادی به عزم جدی دولت ازبکستان برای بستن قرارداد‌های تجاری در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی با ایران اشاره کرد و افزود: به‌رغم تعطیلات سال نومیلادی، یک هیئت ۱۵ نفره از کشور ازبکستان برای توسعه همکاری‌های علم و فناوری با ایران در یازدهمین نمایشگاه ایران‌ساخت، حاضر شده‌اند.

وی با بیان اینکه کشور‌های دیگری نیز برای حضور در «یازدهمین نمایشگاه ایران‌ساخت»، دعوت شده بودند، گفت: البته از کشور‌های دیگر هم دعوت به‌عمل آمده است و احتمال زیاد، تا روز اختتامیه، سفرای این کشور‌ها در نمایشگاه حاضر می‌شوند، اما کشور ازبکستان، حضور پُررنگ‌تر و ویژه‌تری در این نمایشگاه دارد.

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در خصوص تعاملات تجاری انجام‌شده با تیم ازبکستان تصریح کرد: درحال حاضر، در حوزه‌های تجهیزات کشاورزی و پهپاد‌های کاربردی برای صنعت کشاورزی، قرارداد‌هایی را به تجاری‌سازی رسانده‌ایم.

وی درباره «خانه‌های نوآوری ایران» که در کشور‌های جهان مستقر هستند، توضیح داد: حدود ۷ «خانه‌ نوآوری و مراکزصادراتی ایرانی» در کشور‌های مطرح دنیا، درحال فعالیت هستند و به دنبال این هستیم تا ۱۰ «شرکت مدیریت صادرات» را در آمریکا لاتین، کشور‌های آفریقایی و شرق آسیا، ایجاد کنیم. 

میرآبادی افزود: تاکنون، با شرکت‌ صادراتی، براساس آیین‌نامه‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به توافق رسیده‌ایم.

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به یکی از مهم‌ترین و فعال‌ترین شرکت‌های صادراتی ایران در دنیا، اشاره کرد و گفت: یکی از فعال‌ترین شرکت‌های صادراتی ایران مستقر در «ولایت تاشکند» در ازبکستان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته