دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون سیاستگذاری معاونت علمی مطرح کرد؛

تمرکز بر اثربخشی هرچه بیش‌تر علوم انسانی در اقتصاد دانش‌بنیان

تمرکز بر اثربخشی هرچه بیش‌تر علوم انسانی در اقتصاد دانش‌بنیان
معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به تمرکز بر اثربخشی هرچه بیش‌تر علوم انسانی در اقتصاد دانش‌بنیان تاکید کرد.
کد خبر : 887052

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی الیاسی، معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در مراسم تقدیر از پژوهشگران دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در قالب توافق‌نامه همکاری با دانشگاه علامه طباطبایی، درحوزه زیرساخت ها، آزمایشگاه ها، فضای مطالعاتی و همچنین حوزه محتوایی، حمایت‌هایی صورت می‌گیرد تا دامنه و عمق تاثیر علوم انسانی در اقتصاد افزایش یابد.

وی افزود: در این توافق‌نامه، تاکید و تمرکزمان را بر اثربخشی و کاربردی علوم‌انسانی در جامعه قرار داده‌ایم و سعی داریم تا به کمک دانشگاه علامه طباطبایی، جریانی را در راستای تاثیرگذاری هرچه بیش‌تر علوم انسانی در اقتصاد پایه‌گذاری کنیم.

معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ادامه داد: در این راستا تجربیات کشور‌های مختلف بررسی شد که پرسش اصلی ما در این پژوهش‌ها درباره نقش و چگونگی مداخلات دولت در علوم انسانی بود. در نتیجه این مطالعات، دریافتیم که دولت‌ها، طیف گسترده‌ای حمایت‌ها را در دستور کار دارند که از پژوهش‌های پایه و کاربردی تا تامین زیرساخت‌ها و فناوری‌ها در خدمت علوم‌انسانی را شامل می‌شود. بر اساس یافته‌های این مطالعات، سعی شد تا برنامه‌ای در معاونت علمی کلید بخورد که اساس آن اثربخش‌سازی علوم انسانی در اقتصاد باشد.

وی افزود: این برنامه شامل حمایت از پژوهش‌های کاربردی، حمایت از کسب و کار‌های خلاق است. دانشگاه علامه در هفت سال اخیر بیش از پنج هزار مربع را برای استقرار شرکت‌های نوپا و خلاق اختصاص داده است. از دیگر اقدامات در ذیل این برنامه، حمایت از اشتغال پذیری فعالان علوم‌انسانی و حمایت از خدمات مشاوره است.

وی با بیان این‌که نخستین گام برنامه اثربخش‌سازی علوم انسانی در اقتصاد دانش‌بنیان را با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان یکی از دانشگاه‌های مطرح در حوزه علوم انسانی، کارآفرینی و اقتصاد آغاز کرده‌ایم، عنوان کرد: سال هاست معاونت علمی و دانشگاه علامه در حوزه‌های کارافرینی، مالی، علوم شناختی و. سایر حوزه‌ها، همکاری‌های خوبی دارند.

الیاسی تاکید کرد: در برنامه اثربخشی علوم انسانی در دانشگاه علامه طباطبایی، مواردی، چون مرجعیت علمی، زیست بوم فناوری، زیست بوم کارافرینی و اشتغال دانش بنیان و اشتغال پذیری دانش آموختگان، نخبگان و فعالان علوم‌انسانی را در دستور کار داریم. نگاه متوازن و اثربخش علوم‌انسانی این چهار جزء را با هم دارد. با تلاش دانشگاه و منابعی که امسال پیش بینی شده ظرفیت بسیار خوبی برای طرح‌های پژوهشی و فناورانه و طرح‌های توسعه‌ای وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب