دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دهقانی: باید خطر سرقت نیرو‌ی انسانی متخصص را جدی گرفت

دهقانی: باید خطر سرقت نیرو‌ی انسانی متخصص را جدی گرفت
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: علاقه‌مندی کشور‌های مختلف به جذب نیروی انسانی این خطر را گوشزد کرده که اگر برنامه‌ریزی دقیق در توسعه اپراتور‌ها نداشته باشیم و برای تعرفه‌ها فکری نکنیم، احتمالاً از این جریان عقب می‌مانیم.
کد خبر : 886504

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی در آیین افتتاحیه نمایشگاه تلکام ۱۴۰۲ گفت: به لطف موج جوانی، توسعه فناوری‌های ارتباطی اقتصاد دیجیتال در کشور مورد توجه قرار گرفته است. در دو دهه گذشته جریان مهمی ایجاد و عامل توسعه و ایجاد اقتصاد شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور افزود: اقتصاد دیجیتال در سایر کشورها ۱۵ درصد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده و در واقع این عدد در کشورمان یک هفتم در جهان یعنی ۶ درصد است.

وی گفت: اگر فرصت توسعه را اندازه‌گیری کنیم اقتصاد دیجیتال فعلی ما باید نسبت به تولید خالص جهاتی دو و نیم برابر رشد کند. 

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور ادامه داد: با توجه به اهمیت اقتصاد دیجیتال و اینکه این حوزه از پایه با فناوری تولید شده می‌توانیم رشد خوبی داشته باشیم؛ چراکه ما در کشور اقتصادهای سنتی زیادی داریم که نفود فناوری در آن‌ها سخت است.

دهقانی فیروزآبادی افزود: خوشبختانه دو حوزه هم‌وزن در این زمینه وجود دارد، بحث نیروی انسانی موجود در کشور که افرادی باهوش و ارزان قیمت در کشور هستند و اگر برنامه ریزی خوبی کنیم، می‌توانیم در این حوزه رشد خوبی داشته باشیم و موضوع دیگر بحث مردمی بودن اقتصاد دیجیتال است که در رأس همه چیز است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگیهای این اقتصاد این است که بسیار عمومی است و مردم برای سهیم شدن در آن استقبال می کنند.

دهقانی اظهار کرد: پس بهتر به جای پراکنده کاری و عدم تمرکز روی چند حوزه جدی توجه ویژه کنیم که بتوانیم با نفود فناوری در آن ارزش افزوده داشته باشد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور بیان کرد: حوزه اقتصاد دیجیتال به همان اندازه که فرصت دارد تهدیدهایی هم دارد.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: علاقه‌مندی کشورهای مختلف به جذب نیروی انسانی این خطر را گوشزد کرده است که اگر برنامه ریزی دقیق در توسعه اپراتورها نداشته باشیم و برای تعرفه ها فکری نکنیم احتمالا از این جریان عقب می مانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته