دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نمایشگاه تلکام ۱۴۰۲ رونمایی شد؛

بومی‌سازی سامانه پشتیبانی از کسب و کارهای ارتباطی با یک پنجم قیمت نمونه خارجی

بومی‌سازی سامانه پشتیبانی از کسب و کارهای ارتباطی با یک پنجم قیمت نمونه خارجی
یک شرکت دانش بنیان موفق شده است سامانه پشتیبانی کسب و کار (bss) را با یک پنجم قیمت نمونه خارجی در اختیار اپراتور‌های داخلی و خارجی بگذارد.
کد خبر : 886906

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با دومین روز برپایی نمایشگاه ایران تلکام ۱۴۰۲ مراسم رونمایی از سامانه «بی اس اس» (BSS) - اولین راهکار دانش بنیان بومی پشتیبانی از کسب‌وکار اپراتور‌های ارتباطی - با حضور عزت اله اکبری تالارپشتی، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و میرعلی سیدی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در محل تالار اصفهان نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

این سامانه تا کنون به اپراتور‌های داخلی فروخته شده و مذاکرات نهایی برای فروش این سامانه با دو اپراتور منطقه در جریان است.

سیدی در این مراسم گفت: شرکت ما دانش بنیان فناور است که با حدود ۶۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های معتبر کشور با میانگین سنی ۳۲ سال فعالیت می‌کند.

وی، افزود: در صنعت فناوری اطلاعات، اپراتورها، فراهم کنندگان زیرساخت و محرک و پشتیبان توسعه فناوری در تمام دنیا هستند. اپراتور‌ها از چند زیرساخت اصلی استفاده می‌کنند که شامل آنتن و شبکه‌های سیگنالی و سامانه پشتیبانی کسب و کار هستند. مشترکین تلفن همراه برای ارائه خدمات دیجیتال به مشترکین خود از این سامانه‌های استفاده می‌کنند.

وی، گفت: در دنیا این فناوری پیچیده است و کمتر از ۱۰ شرکت هستند که چنین محصولاتی را ارائه می‌کنند که شامل هواوی، اریکسون و سایر شرکت‌ها می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، گفت: با حمایت یکی از اپراتورها طی شش سال و با تلاش بیش از ۵۰۰ کارشناس و با یک نقشه راه مشخص پلتفرم پشتیبانی کسب‌وکار اپراتور‌ها را تولید کردیم و شرکت‌هایی همچون همراه اول در بخش‌های مختلف از این سیستم استفاده می‌کنند.

سیدی، خاطرنشان کرد: با شروع تحریم‌ها نیز شرکت رایتل با استفاده از محصول ما توانست سالیانه ۲۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشته باشد و به افزایش درامدی ۲۵۰ درصد دست یافت.

مدیرعامل این شرکت گفت: در حال آماده سازی برای ورود به بازار بین الملل هستیم و با تایید وزارت صمت در سایت توان ایران رجیستر شده ایم و از خروج ارز نیز جلوگیری می‌کنیم.

سیدی، افزود: در حال حاضر ۲۵ کشور را مورد هدف قرار دادیم و در همین راستا در ماه‌های اخیر در مناقصات بین المللی شرکت کردیم و موفق شدیم در دو اپراتور منطقه عملیات فروش و نصب و راه اندازی را داشته باشیم.

وی، گفت: سیستم پشتیبانی اپراتور‌ها از ۲۰ زیرسامانه تشکیل شده است که هر کدام خدماتی را به مشتریان ارائه می‌دهند؛ بخشی حوزه مشتری است، بخشی درآمد و بخشی در حوزه خدمات دیجیتالی و سرویس.

مدیرعامل این شرکت فناور، خاطرنشان کرد: افقی که در نظر گرفتیم این است که هم تراز با محصولات بین المللی پیش رویم و مقرون به صرفه باشیم و اکنون اپراتور‌های خدمات ارتباطی می‌توانند با یک پنجم قیمت محصولات خارجی از محصول ایرانی ما استفاده کنند و در همین راستا قدرت رقابتی بالایی نیز داریم به ویژه در بازار آفریقا و خاورمیانه.

سیدی، گفت: در نمایشگاه تلکام شرکت‌های بین المللی حضور دارند که فرصت خوبی برای همکاری است که با هدف مذاکرات تجاری و ارائه محصول در این نمایشگاه حضور داریم.

سیدی، پیرامون شرکت‌های خارجی که از این محصول استفاده می‌کنند، گفت: قزاقستان با ۱۲ میلیون مشترک فعال و یمن با ۵/۵ میلیون مشترک فعال و نپال با ۲/۵ میلیون مشترک فعال از این محصول استفاده خواهند کرد.

وی، گفت: در راستای بومی سازی محصول گواهینامه‌های لازم را دریافت کردیم و توجیه اقتصادی این محصول بزرگترین مزیت آن است و از طرفی نیروی انسانی با دستمزد قابل قبول از مزایای حوزه نرم افزاری است.

سیدی، افزود: در حوزه بین الملل مذاکراتی با اپراتور‌های سوریه نیز داشتیم و حدود ۷۰ میلیون مشترک از همراه اول و رایتل از این محصول در حال استفاده هستند و لازم به ذکر است که این محصول تنها برای اپراتور‌های همراه نیست و در هر زیرساختی قابل اجراست.

وی، گفت: اگر این محصول در حوزه برق استفاده شود حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد راندمان افزایش می‌یابد یا در حوزه آبفا راندمان تا ۴۰ درصد ارتقا می‌یابد.

سیدی، اظهار کرد: در حوزه فناوری سکو‌های پشتیبانی دیجیتال در شمال آفریقا یا در ترکیه و پاکستان چنین محصولی نمونه‌ای ندارد و در همین نمایشگاه با دو اپراتور ترکیه‌ای مذاکراتی داشته‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته