دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چالش جدید اپل در هند برای استفاده از پورت‌‌های شارژ جهانی

چالش جدید اپل در هند برای استفاده از پورت‌‌های شارژ جهانی
اپل درخواست کرده تا مدل‌های آیفون موجود در هند از قوانین اتحادیه اروپا مستثنی شوند.
کد خبر : 883185

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، اپل به هند اعلام کرده که اگر دهلی نو از اتحادیه اروپا پیروی کند و آیفون‌های موجود را ملزم به داشتن پورت‌های شارژ جهانی کند، اهداف تولید محلی‌اش ضربه می‌خورد. اسناد دولتی نشان می‌دهد که غول فناوری ایالات متحده برای معافیت یا تاخیر تبانی می‌کند.

هند می‌خواهد قانون اتحادیه اروپا را اجرا کند که بر اساس آن گوشی‌های هوشمند باید یک پورت شارژ «یو اس بی-سی» (USB-C) جهانی داشته باشند. در حالی که همه سازندگان از جمله سامسونگ با طرح هند موافقت کرده‌اند، اما اپل در حال عقب‌نشینی است.

اپل سال‌ها است که یک پورت اتصال لایتنینگ منحصر به فرد را در آیفون‌های خود ارائه می‌دهد. با این حال اتحادیه اروپا تخمین می‌زند که راه حل تک شارژر حدود ۲۷۱ میلیون دلار برای مصرف‌کنندگان صرفه جویی می‌کند. هند نیز گفته است که این اقدام باعث کاهش زباله‌های الکترونیکی و کمک به کاربران خواهد شد.

در جلسه ۲۸ نوامبر، اپل از مقامات خواست تا مدل‌های آیفون موجود را از قوانین مستثنی کنند و هشدار داد که در غیر این صورت برای دستیابی به اهداف تعیین شده در طرح تشویقی مرتبط با تولید «پی‌ال‌آی» (PLI) هند با مشکل مواجه خواهد شد.

پی‌ال‌آی پروژه کلیدی نخست وزیر «نارندرا مودی» است و هر ساله در هند به تولیدکنندگان الکترونیک، مشوق‌های مالی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید ارائه می‌دهد.

در این صورت‌جلسه آمده است: اگر این مقررات بر روی مدل‌های قبلی تلفن‌های همراه اجرا شود، اپل نمی‌تواند به اهداف پی‌ال‌آی دست یابد.

دو نفر از کارشناسان آشنا به این بحث گفتند که اپل تأثیر تولید خود را در این جلسه محاسبه نکرده و وزارت فناوری اطلاعات تصمیم گرفت درخواست خود را بررسی کند و نتیجه را اعلام کند.

«مینگ چی کو»، تحلیلگر مشهور اپل تخمین زده است که ۱۲ تا ۱۴ درصد از تولید آیفون در سال ۲۰۲۳ از هند خواهد بود و این رقم در سال آینده به ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

از نظر سهم بازار، اپل ۶ درصد از بازار پررونق گوشی‌های هوشمند هند را به خود اختصاص داده است، در حالی که چهار سال پیش این آمار تنها ۲ درصد بود.

تامین‌کنندگان اپل امکانات خود را گسترش داد‌ه‌اند و اکثر مدل‌های آیفون ۱۲، ۱۳، ۱۴ و ۱۵ را در هند برای فروش و صادرات داخلی می‌سازند. فقط آیفون ۱۵ دارای پورت جدید شارژ جهانی است. اپل در این جلسه به مقامات هندی گفت که طراحی محصولات قبلی را نمی‌توان تغییر داد.

«پرابهو رام»، رئیس گروه هوش صنعتی در تحقیقات سایبر مدیا گفت: مصرف‌کنندگان آگاه به قیمت بازار هند، ترجیح می‌دهند مدل‌های قدیمی‌تر آیفون‌ را خریداری کنند که معمولاً با عرضه‌های جدید این مدل‌های قدیمی ارزان‌تر می‌شوند و فشار هند برای شارژر معمولی در مدل‌های قدیمی‌تر می‌تواند اهداف اپل را هدف قرار دهد. ثروت اپل در هند در درجه اول به آیفون‌های نسل قدیمی گره خورده است.

قوانین شارژ اتحادیه اروپا در دسامبر ۲۰۲۴ شروع می‌شود. اپل به مقامات گفته است که اگر مدل‌های موجود از این قوانین مستثنی شوند، می‌تواند از این جدول زمانی پیروی کند، اما در غیر این صورت به ۱۸ ماه پس از این زمان نیاز دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته