دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آینده جهان با هوش مصنوعی (۱۰۰)؛

طراحی ربات هوش مصنوعی برای از بین‌بردن علف‌های هرز

طراحی ربات هوش مصنوعی برای از بین‌بردن علف‌های هرز
محققان با استفاده از هوش مصنوعی یک ربات ساخته‌اند که برای از بین‌بردن علف‌های هرز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کد خبر : 882683

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجرینگ، محققان با استفاده از هوش مصنوعی یک ربات ساخته‌اند که برای از بین بردن علف‌های هرز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در بحث کشاورزی و کار با دست اغلب محدودیت‌هایی وجود دارد؛ اما فناوری‌های نوین برای دگرگونی صنعت وارد عمل شده‌اند. ربات چرخدار «ویل» (WEAI) برای مقابله با یکی از خسته کننده‌ترین کار‌های کشاورزی یعنی هرس علف‌های هرز طراحی شده است.

وجین علف‌های هرز وقت گیر و انرژی‌زاست. علف‌کش‌های سنتی، اگرچه کارآمد هستند؛ اما تهدیدات بالقوه‌ای برای مردم، حیوانات و محیط زیست ایجاد می‌کنند. راه حل این مشکل، ربات چهارچرخ ۱۳۲۲ پوندی مجهز به انگشتان فلزی است که به طور مستقل علف‌های هرز را تشخیص داده و از زمین می‌کند.

این ربات با یک باتری قابل شارژ می‌تواند روزانه ۱۰ تا ۱۲ ساعت کار کند و تقریباً ۲۴.۷ هکتار زمین کشاورزی را پوشش دهد. ربات ویل مجهز به سنسور‌های ایمنی و سیستم‌های بینایی است که در طول ماموریت خود برای خلاصی از علف‌های هرز به طور ناخواسته با اشیاء یا افراد برخورد نمی‌کند.

با این حال، موردی که این ربات را متمایز می‌کند، سیستم بینایی ماشینی مجهز به هوش مصنوعی آن است که برای شناسایی علف‌های هرز در حین حرکت در مزرعه آموزش دیده است و اطمینان حاصل می‌کند که بین محصولات و علف‌های هرز تمایز قائل می‌شود و فقط علف‌های هرز را مورد هدف قرار می‌دهد و آن‌ها را از بین می‌برد.

این ربات توسط شرکت «اکوبات» (Ekobot) طراحی شده که در حال حاضر در هلند در دسترس است و به زودی در دانمارک و نروژ معرفی می‌شود. این شرکت برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای گسترش جهانی دارد. پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۰، سیستم اکوبات در ۹ کشور اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایالات متحده قابل دسترسی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته