دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در قالب یک نمایشگاه؛

دستاوردهای دانش‌بنیانی در صنعت نفت ارائه می شود

دستاوردهای دانش‌بنیانی در صنعت نفت ارائه می شود
آخرین دستاورد‌های فناوران کشور در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ارائه می‌شود.
کد خبر : 847838

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، آخرین دستاورد‌های فناوران کشور در بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ارائه می‌شود.

این شرکت‌ها از امروز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی گردهم می‌آیند تا علاوه معرفی آخرین دستاورد‌های خود، با برگزاری جلسات B۲B بر رسوخ فناوری‌های نوین به صنعت نفت تلاشی مضاعف داشته باشند.

ازجمله دستاوردهایی که در این نماشگاه ارائه می شود به شرح زیر است؛

نرم افزاری برای مدیریت پروژه‌ها

شرکت تعالی پروژه ده‌ گام نرم افزار قدرتمند برای مدیریت سبد پروژه‌ها، کنترل هزینه و مدیریت ارتباطات و فرآیند‌های اجرایی و کنترلی در چرخه حیات پروژه محصول با نام TenStep را عرضه کرده است.

این نرم‌افزار بیش از ده‌ها فرآیند کسب و کار را با جریان‌های کاری قابل پیکربندی برای جمع‌آوری و نگهداری اطلاعات مختلف در طول اجرای پروژه تهیه و ارائه کرده است.

سنسور اختصاصی گاز سولفید هیدروژن (H۲S)

آناالیزر گاز به همراه سنسور اختصاصی H۲S محصول شرکت فنون ریز‌تراشه میزان برای اندازه گیری غلظت‌های بین ۱/۰ الی ۳۰۰ppm در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و پالایشگاهی به منظور کنترل گاز‌های خروجی دودکش‌ها و نیز مانیتورینگ نشتی و پخش گاز سمی H۲S در فیلد استخراج نفت، گاز و نیز واحد‌های تولید گوگرد استفاده می‌شود.

راهکاری برای تعیین تعیین علل خسارت

شرکت علوم و فناوری‌های نوین رهیافت نیز راهکاری فناورانه برای تعیین علل خساراتی، چون خزش، خستگی و خوردگی داغ، تخمین عمر و یا افزایش عمر سازه‌های با دانش فنی بالا و حساس، مانند پره‌ها و تجهیزات توربین‌های هوایی، زمینی و دریایی ارائه کرده است.

رسوب زایی بدون مواد شیمیایی

تجهیزاتی، چون برج‌های خنک کننده، مبدل‌ها، رینگ‌های آتش نشانی در طول زمان بر اثر رسوب گرفتگی دچار افت راندمان، پوسیدگی و افت دبی خواهند شد. ضد رسوب الکترومغناطیس به عنوان نسل چهارم محصول شرکت ری موج است که بدون نیاز به کاربر، مواد شیمیایی، قطعات مصرفی و بدون آلایندگی محیط زیست، معضل رسوب گذاری در تجهیزات را برای همیشه حل می‌کند.

بازیافت گاز‌های فلر

در حال حاضر گاز‌های همراه نفت تولیدی در تاسیسات و نیز گاز‌های ضایعاتی در پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها به واسطه عدم وجود تاسیسات جمع آوری و فرآورش در مشعل سوزانده می‌شود. سوختن این گاز‌ها علاوه بر اتلاف سرمایه‌های ملی، باعث انتشار آلاینده‌های ناشی از احتراق این گاز‌ها در محیط زیست و در نتیجه ایجاد ردپای نامطلوب می‌شود.

شرکت مهندسی پترو فرآیند دلتا با توسعه دانش فنی و فناوری بازیافت گاز‌های فلر موفق شده است در بیش از ده طرح و پروژه، طرح‌های صنعتی بازیافت گاز‌های فلر و ضایعاتی را به انجام رساند.

ربات‌های حفاری

ربات ویدیومتری SEWBOT III یکی از توانمندترین ربات‌های ویدیومتری ساخته شده در کشور مطابق با شرایط شبکه‌های فاضلاب بهره برداری شده در ایران است و در حال حاضر از جمله کامل‌ترین نمونه‌ها در سطح خاورمیانه از نظر توانایی‌های فنی و اجرایی است.

کنترل پمپ‌ها با دستاورد ایرانی

شرکت برنا الکترونیک اولین و تنها تولیدکننده کنترل دور ولتاژ متوسط در ایران است که در لیست بلند منابع وزارت نفت تایید شده است. محصول مگادرایو این شرکت در صنایع مختلفی از جمله صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، معادن، فولاد، آب و فاضلاب و نیروگاه‌ها برای کنترل پمپ‌ها، فن‌ها و کمپرسور‌ها به کار می‌رود.

طرح جایگزین کاتالیست برای تولید محصولات پلیمر سبک خطی در پتروشیمی جم، بومی‌سازی ساخت کاتالیست تولید بنزین یورو ۴، پیوستن ایران به جمع کشور‌های ارائه‌دهنده لیسانس تولید HDPE، کسب دانش فنی ساخت کاتالیست‌های گوگردزدایی از برش‌های نفتی (نفتا و گازوئیل) و پایه آلومینایی این کاتالیست‌ها در پژوهشگاه صنعت نفت، دستیابی به تکنولوژی ساخت توربین‌های گازی، بهره‌برداری از فاز دوم خط تولید کاتالیست‌های حاوی فلزات گرانبها و خط تولید کاتالیست‌های ایزومریزاسیون پالایشگاهی برای تولید بنزین یورو ۴ و یورو ۵ در شرکت دانش‌بنیان فرآیند آسیا، بومی‌سازی کاتالیست ریفرمینگ ثانویه در چرخه تولید آمونیاک و کاتالیست اتوترمال در چرخه تولید متانول ازسوی شرکت صنایع نفت و گاز سرو و مشارکت شرکت پتروشیمی رازی، تولید نانوکاتالیست ریفرمینگ نفتا از گام‌های اساسی محسوب می‌شود که فناوران کشور برای ارتقا صنعت نفت کشور در این راه قدم برداشته‌اند.

همچنین با خدمات فناورانه شرکت‌ها، ایران به جمع تولیدکنندگان کاتالیست‌های پتروشیمی و تولیدکنندگان دستگاه «هات ـ تپ» (HOT-TAP) پیوست و به پنجمین دارنده فناوری ساخت قطعات خطوط لوله دریایی بدل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته