دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با تلاش محققان دانش‌بنیان محقق شد؛

طراحی سیستمی که سلامت تجهیزات پزشکی را اطلاع می‌دهد

طراحی سیستمی که سلامت تجهیزات پزشکی را اطلاع می‌دهد
محققان یک شرکت‌ دانش‌بنیان در حوزه هوشمندسازی و اینترنت اشیاء، موفق به طراحی یک محصول فناورانه در حوزه ایمنی‌سازی تجهیزات بیمارستانی و پزشکی شدند.
کد خبر : 882515

نیما عطائی، بنیان‌گذار شرکت‌دانش‌بنیان در حوزه هوشمندسازی و اینترنت اشیاء درگفت‌وگو با خبرنگار علم و فناوری آنا، ابتدا توضیحاتی درباره فرآیند اخذ مجوز برای برخی محصولات دانش‌بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی ارائه کرد و گفت: محصولاتی که در حوزه «سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست» یا (HSE) تولید می‌شوند، نیازمند فرآیندی سلسله‌مراتبی و زمان‌بر برای اخذ مجوز است؛ بنابراین شرکت‌ها و تیم‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، ریسک  بالایی را برای تولید محصولات خود می‌پذیرند.

وی ادامه داد: اکنون محصولات این شرکت دانش‌بنیان الهام‌گرفته از فناوری حوزه ایمنی معدنی است. این محصول دانش‌بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی است و برای کارکنان بیمارستان‌ها، بیماران و دستگاه‌های پزشکی داخل بیمارستان کاربرد دارد.

عطائی، درباره نحوه عملکرد این محصول دانش‌بنیان توضیح داد: بعضی از دستگاه‌ها و تجهیزات در بیمارستان‌ها هستند که همواره باید در دسترس کادر درمان باشند، ازجمله دستگاه‌های رادیولوژی پرتابل یا دستگاه‌های شوک الکترونیکی که حساسیت بالایی دارند؛ بنابراین، ممکن است تعداد زیادی از دستگاه‌ها در بیمارستان، یا خراب باشند و یا نقص فنی داشته باشند و به‌هرحال نتوانند در لحظه مورد استفاده کادر درمان قرار بگیرند.

وی افزود: این محصول دانش‌بنیان در حوزه ایمنی تجهیزات پزشکی با اطلاع‌رسانی به‌موقع و سروقت برای وضعیت سلامت تجهیزات پزشکی، می‌تواند هزینه‌های بیمارستان را در حوزه محصولات آنکال، تا حدود زیادی کاهش دهد.

بنیان‌گذار این محصول دانش‌بنیان درباره ارتقا و توسعه این سیستم، گفت: اکنون در حال رایزنی با نهادهایی مانند بیمه هستیم تا بتوانیم محصول خود را ارتقا دهیم. به‌این صورت که ساعت کاری و بخش‌های حضور در بیمارستان برای پرستاران و پزشکان با استفاده از این سیستم، مشخص می‌شود.

عطائی درباره حمایت‎های مالی و هزینه‌هایی که برای طراحی این سیستم از ابتدا تا زمان تجاری‌سازی شده است، گفت: حدود 4 میلیارد تومان سرمایه شخصی برای تجاری‌سازی این محصول هزینه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته