دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آینده جهان با هوش مصنوعی (۹۳)؛

کیوسک‌های هوش مصنوعی جایگزین مطب پزشکان می‌شود! + فیلم

کیوسک‌های هوش مصنوعی جایگزین مطب پزشکان می‌شود! + فیلم
یک استارت‌آپ با نام تجاری فوروارد می‌خواهد کاری کند که مردم با پرداخت ماهانه ۹۹ دلار همه خدمات درمانی را از طریق یک کیوسک هوش مصنوعی به نام «کرپاد» دریافت کنند.  
کد خبر : 881509

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از مجله فوربس، یک استارت‌آپ سلامت دیجیتال ادعا کرده با بودجه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری می‌تواند مطب پزشک و کل کادر درمان در بسته‌ای نرم‌افزاری خلاصه کند.

این استارت‌آپ با نام تجاری فوروارد (Forward) می‌خواهد کاری کند که مردم با پرداخت ماهانه ۹۹ دلار همه خدمات درمانی را از طریق یک کیوسک به نام کرپاد (CarePod) دریافت کنند. 

آدریان عون (Adrian Aoun)، مالک استارت‌آپ فوروارد در سانفرانسیسکو که هیچ اعتقادی به مطب دکتر ندارد در تلاش است با استفاده از هوش مصنوعی همه مراقبت‌های بهداشتی را در یک کیوسک مستقر در مراکز خرید خلاصه کند. او استارت‌آپ خود را سال ۲۰۱۶ به راه انداخت و امروز مدعی است که رویکرد او در زمینه بهداشت و درمان با آنچه که تسلا در نوع خود انجام می‌دهد قابل مقایسه است. 

مالک فوروارد گفت: به زودی ۲۵ کیوسک درمانی مجهز به هوش مصنوعی در سراسر آمریکا آغاز به کار می‌کند و من شک ندارم که به‌تدریج، همه چیز را در حوزه پزشکی، از پزشک تا پرستار به سخت‌افزار و نرم‌افزار منتقل می‌کنیم و به باور من و تیم همکارانم دیگر به مطب پزشک نیازی نخواهیم داشت. 

کیوسک‌های هوش مصنوعی جایگزین مطب پزشکان می‌شود!


تلاش کرپاد در راستای خودکارکردن مراقبت‌هایی است که تا کنون به طور سنتی ارائه شده است. در این فناوری جدید بیمار برای انجام آزمایش و معاینات پزشکی به یک جعبه فلزی در ابعاد ۸ در ۸ فوت (حدود ۲.۵ در ۲.۵ متر) نزدیک می‌شود و با گوشی تلفن هوشمند خود قفل آن را باز می‌کند. به محض ورود، بیمار می‌تواند روی صندلی مقابل یک صفحه نمایش بزرگ بنشیند و با گوش دادن به صدای یک ربات به او اجازه می‌دهد کل بدنش را اسکن کند، فشار خونش را بگیرد یا انگشتش را در اختیار ربات می‌گذارد تا اکسیژن خود را آزمایش کند.

دیوید لی (David lee)، معاون مدیریت پروژه‌های سامسونگ، که کمپانی متبوعش یکی از سرمایه‌گذاران در فاز اول این استارت‌آپ است، گفت: پروژه استارت‌آپ برای نسل‌های جوان و مشتاق فناوری‌های دیجیتال است که به حوزه سلامت و بهداشت علاقه‌مند هستند. به نظر من روشی که ما با بدن خود رفتار می‌کنیم، و طرز فکری که در مورد مراقبت داریم، تقریباً به نحوه رفتارمان با اتومبیل‌ها تبدیل خواهد شد. شما از ماشین خود نگهداری می‌کنید، آن را تمیز می‌کنید، روغن موتور را عوض می‌کنید و آن را بیمه می‌کنید. حالا وقت آن است که همین روش را برای بدن خود نیز در پیش بگیرید.

مالک استارت‌آپ فوروارد قصد دارد پیشینه هوش مصنوعی خود را در زمینه مراقبت‌های بهداشتی به خدمت بگیرد. به منظور سرعت بخشیدن به زمان دیدار بیمار و پزشک، این شرکت از مدل‌های بزرگ زبانی (LLM) برای فهم جدیدترین تحقیقات پزشکی و درمانی و رعایت پروتکل‌ها استفاده می‌کند. به عنوان مثال، اگر بیمار وارد کیوسک کرپاد شود و فشار خون بالایی داشته باشد، از طریق مراحل خاصی هدایت می‌شود تا با ارائه اطلاعات بیشتر به پزشک کمک کند زودتر به تشخیص یا درمان برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته