دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چارچوب قانونی هوش مصنوعی باید نوآوری را ارتقا دهد

چارچوب قانونی هوش مصنوعی باید نوآوری را ارتقا دهد
مدیر ارشد حقوقی گوگل معتقد است قوانین حاکم بر استفاده از هوش مصنوعی باید از نوآوری حمایت کند.
کد خبر : 881795

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، «کنت واکر»، مدیر ارشد حقوقی گوگل معتقد است قوانین حاکم بر استفاده از هوش مصنوعی باید از نوآوری حمایت کند و درخواست‌های طیف گسترده‌ای از کسب‌وکار‌ها و گروه‌های فناوری را منعکس کند.

کشور‌های اتحادیه اروپا و قانون‌گذاران اکنون در حال بررسی جزئیات نهایی پیش‌نویس پیشنهادی کمیسیون اروپا هستند و هدفشان دستیابی به توافق در ۶ دسامبر است.

یکی از بزرگ‌ترین مسائل مدل‌های پایه است، همانند «چت جی‌پی‌تی» (ChatGPT) که بر روی مجموعه‌ بزرگی از داده‌ها آموزش داده می‌شوند و توانایی یادگیری از داده‌های جدید برای انجام کار‌های مختلف را دارند.

واکر گفت: اروپا باید بهترین قوانین هوش مصنوعی را هدف قرار دهد نه اولین قوانین هوش مصنوعی. رهبری فناورانه مستلزم تعادل بین نوآوری و مقررات است. نه مدیریت خرد پیشرفت، بلکه مسئول دانستن بازیگران زمانی که اعتماد عمومی را نقض می‌کنند. ما مدت‌ها گفته‌ایم که هوش مصنوعی خیلی مهم است و نمی‌توان آن را تنظیم کرد. رقابت باید برای بهترین مقررات هوش مصنوعی باشد، نه اولین مقررات هوش مصنوعی.

مدیر ارشد حقوقی گوگل خواستار مبادله سخت بین امنیت و باز بودن، بین دسترسی به داده‌ها و حریم خصوصی، بین توضیح پذیری و دقت، با قوانین متناسب و مبتنی بر ریسک است که بر اساس مقررات موجود باشد و به کسب‌وکار‌ها اطمینان لازم را برای ادامه سرمایه گذاری در نوآوری هوش مصنوعی بدهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته