دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چین بیش از ۷۵۴ میلیون کاربر تلفن همراه «فایوجی» دارد

چین بیش از ۷۵۴ میلیون کاربر تلفن همراه «فایوجی» دارد
چین با بهره‌گیری از فناوری «فایوجی» و توسعه آن، علاوه بر افزایش شمار مصرف‌کنندگان و مشترکان این فناوری به واسطه آن به درآمد‌های تجاری قابل توجهی نیز دست یافته است.
کد خبر : 880775

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، فایو‌جی به عنوان فناوری جدید شبکه همراه، سرعت، پایداری و ظرفیت ارتباطی بالاتری نسبت به فناوری‌های قبلی خود ارائه می‌دهد. چین به عنوان یکی از کشور‌های پیشرو در توسعه این فناوری، به طور قابل توجهی در استقبال از فایوجی قرار گرفته است.

براساس گزارش‌های منتشر شده، چین در حال حاضر بیش از ۷۵۴ میلیون کاربر موبایل فایوجی دارد و این یعنی بیش از نیمی از جمعیت پایه مشترکان تلفن همراه از این فناوری استفاده می‌کنند. اهمیت این فناوری در چین باعث شده است که تقریباً هر شرکت سازنده تلفن همراه در این کشور بخشی از سرویس خود را بر روی شبکه فایوجی ارائه دهد.

از مزیای موبایل‌هایی با این قابلیت می‌توان به سرعت بالا در انتقال داده‌ها، زمان بسیار کوتاه‌تر برای پاسخ، قابلیت اتصال همزمان به تعداد بیشتری دستگاه و قدرت بالای ارتباط آن اشاره کرد. این فناوری قابلیت فراهم آوردن تجربه‌های بی‌نظیر در حوزه اینترنت اشیا، واقعیت مجازی و اوبر را نیز فراهم می‌کند.

مطابق با شمار افرادی که از این فناوری پیشرفته می‌کنند، فایوجی در چین به عنوان فناوری روزمره، تاثیر قابل توجهی در زندگی مردم دارد و به همین ترتیب استقبال بالایی از آن وجود دارد.

چین در تلاش برای پیشبرد تحول دیجیتال و هوشمند اقتصاد خود است و این یکی از دلایل مهم در ساخت شبکه فایوجی و پیشرفت مداوم آن است.

براساس گزارش وزارت صنعت و فناوری اطلاعات، این کشور تا پایان ماه گذشته نزدیک به سه میلیون و ۲۲ هزار ایستگاه پایه فایوجی ساخته است که ۲۸ درصد از کل ایستگاه‌های پایه تلفن همراه آن را تشکیل می‌دهد.

سه غول مخابراتی چین مجموعا تا پایان ماه گذشته ۷۵۴ میلیون کاربر تلفن همراه با این نوع فناوری پیشرفته داشتند.

داده‌های این وزارتخانه همچنین نشان می‌دهد که صنعت مخابرات چین در ۱۰ ماهه اول سال توسعه یافته است. مجموع درآمد‌های تجاری شرکت‌های این بخش در مجموع به ۱.۴ تریلیون یوان (حدود ۱۹۶ میلیارد دلار) رسیده که نسبت به سال گذشته ۶.۹ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته