دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هوآوی با تولید گوشی‌های هوشمند ۵G به جنگ تحریم‌های آمریکا می‌رود

هوآوی با تولید گوشی‌های هوشمند ۵G به جنگ تحریم‌های آمریکا می‌رود
شرکت فناوری‌های هوآوی چین در حال برنامه‌ریزی برای بازگشت به صنعت تولید گوشی‌های هوشمند ۵G است.
کد خبر : 857744

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، طبق اعلام شرکت های تحقیقاتی، شرکت فناوری‌های هوآوی چین در حال برنامه‌ریزی برای بازگشت به صنعت گوشی‌های هوشمند 5G تا پایان سال جاری است که نشان دهنده بازگشت پس از ممنوعیت فروش تجهیزات در آمریکا است که کسب وکار لوازم الکترونیکی مصرفی این شرکت را نابود کرد.

سه شرکت تحقیقات فناوری شخص ثالث که بخش گوشی های هوشمند چین را پوشش می دهند، به رویترز گفتند: هوآوی باید بتواند با استفاده از پیشرفت های خود در ابزارهای طراحی نیمه هادی و ساخت تراشه از شرکت بین المللی تولید نیمه هادی (SMIC)، تراشه‌های 5G را در داخل کشور تهیه کند.

این شرکت ها به نقل از منابع صنعتی از جمله تامین کنندگان هوآوی، به شرط ناشناس ماندن به دلیل توافق های محرمانه با مشتریان صحبت کردند.

هوآوی از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرد. همچنین شرکت بین المللی تولید نیمه هادی (SMIC) به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

بازگشت به بازار گوشی‌های 5G یک پیروزی برای این شرکت محسوب می شود که تقریبا سه سال است که می گوید در حالت بقا قرار دارد. درآمد کسب وکار مصرف کنندگان هواوی در سال ۲۰۲۰ به ۴۸۳ میلیارد یوآن (۶۷ میلیارد دلار)رسید که یک سال بعد تقریبا ۵۰ درصد کاهش یافت.

غول فناوری مستقر در شنژن زمانی با اپل و سامسونگ به عنوان بزرگترین سازنده گوشی در جهان رقابت می‌کرد تا اینکه دور‌های محدودیت‌های ایالات متحده که از سال ۲۰۱۹ شروع شد دسترسی او به ابزارهای ساخت تراشه ضروری برای تولید پیشرفته ترین مدل هایش را قطع کرد.

دولت های آمریکا و اروپا هوآوی را یک خطر امنیتی خواندند، اتهامی که این شرکت آن را رد می کند. از آن زمان تاکنون، هوآوی تنها تعداد محدودی از مدل‌های 5G را با استفاده از تراشه های پرچم دار به فروش رسانده است.

براساس گزارش موسسه تحلیلی کانالیس، هواوی با فروش گوشی های 4G نسل گذشته، در سال گذشته از اکثر رتبه های جهانی سقوط کرد و فروش آن ها به نقطه پایینی رسید، هرچند در سه ماهه اول به سهم بازار ۱۰ درصدی در چین رسید.

یکی از شرکت‌های تحقیقاتی گفت انتظار دارد هوآوی از فرآیند تولید N+1 استفاده کند، هرچند با نرخ بازدهی پیش بینی شده تراشه های قابل استفاده زیر ۵۰ درصد، تولید محموله های 5G به حدود ۲ تا ۴ میلیون واحد محدود خواهد شد. شرکت دوم بدون ارائه جزئیات بیشتر تخمین زد که محموله ها می توانند به ۱۰ میلیون واحد برسند.

به گفته کانالیس، هوآوی در سال ۲۰۱۹ که سال اوج آن بود، ۲۴۰.۶ میلیون گوشی هوشمند به سراسر جهان ارسال کرد که نزدیک به یک پنجم محموله های آن سال را شامل می شد.

روزنامه دولتی سکیوریتس چین در ماه جاری گزارش داد که هواوی هدف تولید محموله تلفن همراه خود را در سال ۲۰۲۳  از ۳۰ میلیون دستگاه در ابتدای سال به ۴۰ میلیون دستگاه افزایش داده است، بدون اینکه اشاره‌ای به بازگشت به تلفن‌های 5G داشته باشد.

به گفته این سه شرکت تحقیقاتی، هوآوی امسال می تواند نسخه های 5G از مدل های پرچمداری مانند رقیب آیفون P۶۰ را تولید کند و احتمال عرضه آن ها در اوایل سال ۲۰۲۴ وجود دارد.و افزودند که آنها چنین پیش‌بینی‌هایی را بر اساس اطلاعاتی که از طریق بررسی با مخاطبین در زنجیره تامین هوآوی دریافت کرده‌اند، انجام می‌دهند.

با این حال، محدودیت های ایالات متحده، هوآوی را از سیستم عامل اندروید گوگل و مجموعه سرویس‌های توسعه دهنده‌ای که بیشتر برنامه های اندرویدی براساس آن ها ساخته می شوند، جدا کرد و جذابیت گوشی های هوآوی را در خارج از چین محدود کرد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته