دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چین نگرانی‌های هوش مصنوعی را برطرف می‌کند

چین نگرانی‌های هوش مصنوعی را برطرف می‌کند
چین ابتکار حکمرانی جهانی هوش مصنوعی را راه‌اندازی می‌کند تا به نگرانی‌های بین‌المللی در مورد توسعه و مدیریت هوش مصنوعی پایان دهد.
کد خبر : 874793

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، چین اقدامی آغاز کرده است تا نگرانی‌ها درباره توسعه هوش مصنوعی را برطرف کند. این ابتکار به منظور تضمین خلاقیت و حفظ اخلاقیات در تحقیقات و استفاده از هوش مصنوعی ارائه شده است.

این اقدام مقرراتی جدید در حوزه هوش مصنوعی شامل اصول و الزاماتی است که باید توسط محققان، استارت‌آپ‌ها و کارفرمایان رعایت و اجرا شود. این مقررات مراکز تحقیقاتی را به توسعه و استفاده از هوش مصنوعی تشویق می‌کند، اما در عین حال احترام به حقوق انسانی، عدالت، اخلاق و امنیت را نیز تاکید می‌کند.

علاوه بر این، چین روی نحوه استفاده از هوش مصنوعی نظارت دقیق می‌کند. سازمان‌های ناظر در کشور بر اصول استفاده از هوش مصنوعی متمرکز می‌شوند و هرگونه سوءاستفاده از آن را مصداق جرم اعلام می‌کنند. همچنین، چین از برنامه‌های هوشمند برای تشخیص و جلوگیری از ارتکاب جرم بهره‌گیری می‌کند.

اقدامات چین ماهیت گسترده‌تری از مسائل فنی دارد و به عنوان یک راهبرد کشوری در دستور کار قرار می‌گیرد. این پروژه در سطح ملی و بین‌المللی اجرا می‌شود تا به توسعه هوش مصنوعی به روش صحیح کمک کند و در عین حال به حمایت از حقوق انسانی و رفاه عمومی بپردازد.

در این ابتکار، توجه خاصی به آموزش و ترویج آگاهی در مورد هوش مصنوعی نیز شده است. چین خود را آماده پشتیبانی از برنامه‌های آموزشی مربوط به هوش مصنوعی و ایجاد مسئولیت اجتماعی در این زمینه می‌کند. 

چین این اقدام را به منظور تضمین توسعه و استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی انجام داده است. این تحرک در جهت ایجاد قوانین و مقررات مناسب، نظارت دقیق و آموزش جامع درباره هوش مصنوعی است.

هوش مصنوعی مرز جدیدی برای توسعه انسانی است و با فرصت‌های بزرگ و خطرات و چالش‌های غیرقابل پیش‌بینی همراه است که نیاز به واکنش و اتحاد جهانی دارد؛ بدین تریتب می‌توان طرح‌هایی را برای بحث‌های بین‌المللی مرتبط و تدوین قوانین ترسیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته