دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

این ربات‌ها جایگزین نیروی انسانی در آمازون می‌شوند

این ربات‌ها جایگزین نیروی انسانی در آمازون می‌شوند
شرکت آمازون به تازگی از ربات‌هایی رونمایی کرد که در بخش بسته‌بندی جایگزین نیروی انسانی می‌شود.
کد خبر : 874724

به گزارش خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری آنا، سال‌های اخیر دانش رباتیک با پیشرفت بسیار زیادی همراه شده و این موضوع همراه با تهدیداتی مطرح می‌شود که بر اساس آن ربات‌ها جایگزین نیروی کار انسانی شده و برخی مشاغل را در معرض خطر قرار می‌دهد.

شرکت بزرگ آمازون به طور رسمی اعلام کرد که قصد دارد از نوعی ربات انسان نمای هوشمند به نام Digit استفاده کند. در حال حاضر قرار است این ربات در برخی مراکز بسته بندی و توزیع آمازون مورد استفاده قرار گیرند.

واحد فناوری رباتیک آمازون در این رابطه اعلام کرد که این مجموعه پیش از این از ربات‌های متحرک چرخدار استفاده می‌کرد، اما آن‌ها علاقه‌مند به بهره گیری از ربات‌های انسان نمایی هستند که مانند انسان راه رفته و قابلیت‌های بیشتری دارد.

 ادغام ربات‌های انسان نما در مجموعه آمازون، پرسش‌هایی را در مورد مقیاس پذیری و سازگاری فناوری رباتیک در بازار کار ایجاد می‌کند. در حالی که این قرارداد در مرحله اولیه ممکن است پذیرش گسترده‌تر ربات‌ها در زنجیره کاری آمازون را تضمین نکند، اما نشان دهنده علاقه آمازون به بررسی و استفاده از فناوری رباتیک و جایگزینی آن با نیروی انسانی است.

مجموعه آمازون که یکی از بزرگترین شرکت‌های بین المللی محسوب می‌شود در اطلاعیه جدید خود از برنامه‌های آتی برای آزمایش ربات انسان نمای Digit، پرده برداشته و اعلام کرد این ربات به طور بالقوه در مراکز این مجموعه استفاده خواهد شد.

به گزارش آنا، بخش رباتیک مجموعه آمازون از زمان خرید Kiva Systems در سال ۲۰۱۲، عمدتاً روی ربات‌های متحرک خودکار چرخدار تمرکز داشته و بر اساس آمار‌های رسمی در حال حاضر ۷۵۰ هزار ربات چرخدار توسط آمازون مورد استفاده قرار دارد، اما آمازون در راستای سیاست‌های رقابتی خود قصد دارد وارد مرحله بعدی این فناوری شده و در زمینه اتوماسیون رباتیک صنعتی، از ربات‌های انسان نما استفاده کند.

مدیران آمازون معتقدند با کمک و بهره گیری از ربات ها، ضریب خطای زنجیره توزیع خود را کاهش داده و قادر خواهند بود کل عملیات سفارش تا تحویل کالا را تنها در طول یک روز به پایان برسانند. در این شرایط، ادغام ربات‌های انسان نما در عملیات گسترده آمازون، سؤالاتی را در مورد چگونگی تناسب و مقیاس آن‌ها در زیرساخت‌های موجود این شرکت ایجاد می‌کند.

این موضوع در حالی است که هم اکنون چندین استارت آپ از جمله ۱X، Figure و Tesla در حوزه فناوری رباتیک انسان نما با هم رقابت می‌کنند. چالش اصلی ربات‌های انسان نما، انطباق آن‌ها با فضا‌های کاری طراحی شده برای انسان ها، با در نظر گرفتن عواملی مانند ارتفاع قفسه ها، عوارض سطح زمین، عرض راهرو و راه پله‌ها است.

با این حال، مقیاس پذیری و سازگاری این ربات‌ها همچنان نامشخص است و این موضوع که آیا ربات‌ها قادر به تقلید رفتار‌های انسانی در همه شرایط هستند یا نه، در پرده‌ای از ابهام قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته