دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

شناسایی راهکارهایی مبتنی بر هوشمندسازی در رویداد ملی عصر امید البرز

شناسایی راهکارهایی مبتنی بر هوشمندسازی در رویداد ملی عصر امید البرز
عباس کریمی گفت: در نمایشگاه محصولات هوش مصنوعی مسائل جامعه، سازمان‌ها و دستگاه‌ها و شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف بررسی و راهکارهایی که مبتنی بر هوشمندسازی یا استفاده از تجربیات برای استفاده از هوش مصنوعی است، شناسایی شد.
کد خبر : 873686

عباس کریمی، معاون آموزشی و مهارتی استان البرز در حاشیه رویداد ملی عصر امید «هوش مصنوعی و اینترنت اشیا» در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی کرج به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های تاثیرگذار در استان البرز در آذرماه سال گذشته، اولین دانشکده هوش مصنوعی را ایجاد کرد. در این دانشکده ما ۶ هزار دانشجو در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری داریم.

وی افزود: فعالیت‌های زیادی در حوزه‌های هوش مصنوعی و اینترنت اشیا و بازی‌های رایانه‌ای در این دانشکده هوش مصنوعی شکل گرفته است، هم در عرصه تحقیقاتی و هم در عرصه تولیدات فناوری و نوآوری. همین امر هم باعث شد که اولین همایش دستاوردهای هوش مصنوعی در کشور و اولین نمایشگاه تخصصی عصر امید در حوزه تخصصی هوش مصنوعی و اینترنت اشیا به میزبانی این دانشگاه برگزار شود. 

کریمی بیان کرد: نقش هوش مصنوعی امروز کاملا در دنیا مشخص است. هوش مصنوعی شرکت‌های بزرگ تجاری و دانشگاه‌ها را به‌عنوان یک ترند با جنبه‌های اقتصادی، علمی و پژوهشی و تحقیقاتی به سمت خود جذب می‌کند. ایران هم به طبع نظیر سایر کشورها در حوزه هوش مصنوعی فعالیت‌های زیادی داشته است. دانشگاه آزاد هم برنامه‌های منظم و منسجمی را در این حوزه دارد.

عباس کریمی، معاون آموزشی و مهارتی استان البرز عنوان کرد: استان البرز به‌عنوان یکی از استان‌هایی که قطب علم و فناوری کشور محسوب می‌شود و دانشگاه آزاد اسلامی کرج هم به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه این استان، این ماموریت را پیدا کرد که در این حوزه فعالیت کند. در نمایشگاه محصولات هوش مصنوعی حدود ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان در سراسر کشور حضور پیدا کردند و مسائل و مشکلات جامعه، سازمان‌ها و دستگاه‌ها و شرکت‌ها را در حوزه‌های مختلف بررسی کردند و راهکارهایی که مبتنی بر هوشمندسازی یا استفاده از تجربیات برای استفاده از هوش مصنوعی است، شناسایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته