دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تولید سرویس هوشمند استخراج اطلاعات با کوتاه‌ترین زمان پردازش

تولید سرویس هوشمند استخراج اطلاعات با کوتاه‌ترین زمان پردازش
یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی سامانه‌ای هوشمند برای استخراج اطلاعات شده که سرعت پردازش را کوتاه‌تر کرده است.
کد خبر : 873624

امین مرادبیکی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیستان و بلوچستان و مدیر یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره محصول فناورانه خود توضیح داد: شرکت ما موفق به تولید سرویس هوشمند استخراج اطلاعات شده است. این سیستم آدرس یک سایت را می‌گیرد و با سرعت بالا و با پردازش دو صفحه سایت، اطلاعات آن را استخراج می‌کند و به همین صورت این کار را ادامه می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیستان و بلوچستان درباره کاربرد این سامانه هوشمند بیان کرد:‌ این سیستم در بحث موتورهای جست‌وجو، آرشیوسازی داده یا ارائه اطلاعات به افرادی که در یک حوزه تخصصی خاص فعالیت دارند، کمک می‌کند.

مرادبیکی افزود: سرویس‌‌هایی که پیش از این در بحث استخراج اطلاعات فعالیت می‌کردند، به حدود ۷۰ یا ۸۰ صفحه از یک سایت احتیاج داشتند که طبیعتاً زمان پردازش را طولانی‌تر می‌کند؛ اما سرویس هوشمندی که ما روی آن کار کردیم با دو صفحه اطلاعات از یک سایت، کار استخراج را انجام می‌دهد و زمان پردازش، آنالیز و تحلیل کوتاه‌تر می‌شود به این صورت که پارامترهایی را بررسی می‌کنیم که متنوع‌تر و بازتر شده‌اند و ساختار صفحه را تحلیل می‌کنند، یعنی ویژگی‌های بصری صفحه را تحلیل کرده و با آنالیز محتوای ۲ صفحه‌ای سرعت کار را افزایش داده‌ا‌یم.

به گزارش آنا، داده‌کاوی (Data Mining) فرایندی است که در آن الگوها، اطلاعات و روابط مفیدی را از مجموعه‌ای از داده‌ها استخراج می‌کند. این الگو‌ها و اطلاعات قابل استفاده در تصمیم‌گیری‌ها، پیش‌بینی‌ها و… هستند. 

در اغلب مسائل، وجود حجم زیاد داده‌ها، منجر به ایجاد مشکلات جدی در امر شناسایی و کشف روابط و الگو‌های پنهان در این داده‌ها شده است. دانش داده‌کاوی با هدف فراهم آوردن روش‌هایی برای پردازش هوشمند حجم زیاد داده‌ها و استخراج روال‌ها و قوانین حاکم بر آن‌ها، مطرح شده است. روش‌های داده‌کاوی در گستره وسیعی از کاربرد‌های مختلف و اصولا در هر جا که با مساله تجزیه‌وتحلیل اطلاعات مواجه هستیم، قابل استفاده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته