دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ماهواره‌ها در برابر حملات مخرب دفاع‌شخصی می‌کنند!

ماهواره‌ها در برابر حملات مخرب دفاع‌شخصی می‌کنند!
یک استارت‌آپ سیستم‌های هوشمندی توسعه داده که به وسیله آن‌ها می‌توان ماهواره‌ها را در برابر حملات مخرب و نفوذ ایمن کرد.
کد خبر : 873230

به گزارش  گروه علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، استارت‌آپ «گواردین‌ست» (GuardianSat) برای فناوری خوددفاعی ماهواره‌ای کمک هزینه تحقیقاتی دریافت می‌کند.

این شرکت سیستمی را برای تشخیص زباله‌های مداری، ردیابی تهدیدات احتمالی برخورد و تنظیم خودکار مسیر ماهواره‌ها برای جلوگیری از حوادث توسعه داده که به منظور ارتقای پیشرفت در حوزه فناوری خوددفاعی ماهواره‌ها در نظر گرفته می‌شود. 

این استارت‌آپ با هدف توسعه تکنولوژی‌های جدید و نوآورانه برای حفاظت از ماهواره‌ها و جلوگیری از حملات غیرمجاز بر روی آن‌ها تشکیل شده و با در نظر گرفتن این موضوع جهت انجام تحقیقات و پیاده سازی تکنولوژی خوددفاعی ماهواره‌ها بهره برده است. 

استارت‌آپ «گواردین‌ست»اعلام کرد که از صندوق بنیاد ملی علوم آمریکا برای پیشبرد فناوری این شرکت که برای محافظت از ماهواره‌ها در برابر برخورد با اجسام زباله در فضا طراحی شده است، کمک مالی دریافت کرده است.

ایده اصلی این شرکت، توسعه سیستم‌های هوشمندی است که به وسیله آن‌ها می‌توان ماهواره‌ها را در برابر حملات مخرب و نفوذ امن کرد. این فناوری خوددفاعی به شرایط مختلفی از جمله جاسوسی، تحریف داده‌ها و حملات الکترومغناطیسی پاسخ می‌دهد.

«گواردین‌ست» با استفاده از این تکنولوژی‌های نوین تلاش می‌کند تا امنیت و استحکام سامانه ماهواره‌ها را در سطح بالا برقرار کند و از حملات ناخواسته و خرابکاری‌های امکان‌پذیر جلوگیری کند. این پیشرفت‌ها در حوزه خوددفاعی ماهواره‌ها باعث می‌شود که صنعت فضایی و ارتباطات ماهواره‌ای بیشتر از تکنولوژی‌های امنیتی بهره‌برداری کند و ارتقای قدرت و عملکرد ماهواره‌ها را تضمین کند.

این تحولات مهم در حمایت از فضا به‌عنوان منبع مهم جهت مطالعات علمی و برسی‌های نظامی در معرض تهدید قرارگیرد و حفاظت صحیح و کارآمد از ماهواره‌ها را به‌عنوان موضوع ضروری برجسته می‌کند.

این استارت‌آپ با دریافت این کمک مالی پژوهشی، قادر به توسعه و تحقیق در زمینه فناوری‌های خوددفاعی ماهواره‌ها شده است و به طور کلی، مسئولان صنعت فضایی به یک تکنولوژی پیشرفته‌تر در جهت حفاظت از ماهواره‌ها و جلوگیری از حملات بیگانه نزدیک‌تر می‌شوند.

محقق این شرکت می‌گوید، فناوری تشخیص زباله که کارایی آن اجتناب از آوار زباله‌ها در مدار است شامل سیستم‌های کنترل ماهواره‌ای، سیستم‌های حسگر و ردیابی و رابط‌هایی است که با رانشگر و زیرسیستم‌های ارتباطی در ماهواره همکاری می‌کنند. همچنین برای کمک به بازگشت ماهواره به موقعیت اصلی خود پس از مانور و برای جلوگیری از ایجاد زباله و به اشتراک گذاری داده‌های آن با سایر ماهواره‌ها برای بهبود آگاهی حوزه فضایی طراحی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته