دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تقویت هوش کودکان با بازی‌های رایانه‌ای روانشناختی

تقویت هوش کودکان با بازی‌های رایانه‌ای روانشناختی
یک استارت‌آپ فعال در حوزه‌ بازی‌های رایانه‌ای توانسته است برای کودکان پنج تا هفت ساله بازی‌های روانشناختی طراحی و تولید کند که به طور مستقیم و غیرمستقیم بر هوش آن‌ها تأثیر می‌گذارد.
کد خبر : 872431

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، بازی‌های رایانه‌ای این روزها جایگاه ویژه‌ای بین کودکان و نوجوانان و حتی بزرگ‌سالان پیداکرده است از این رو بستر مناسبی برای تقویت هوش و حافظه و فرهنگ‌سازی در قشر جوان جامعه محسوب می‌شود.

در همین راستا فاطمه شاه رجبی بنیان‌گذار یک استارت‌آپ فعال در حوزه بازی‌سازی حاضر در رویداد ملی عصر امید البرز  در حوزه تخصصی «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری آنا گفت: این شرکت یک اپلیکیشن(برنامه کاربردی) بازی برای کودکان پنج‌ تا هفت‌ساله  طراحی و تولید کرده که هدف آن توسعه مهارت و توانایی افراد است. در این برنامه بومی‌سازی شده بازی‌ها با توجه به نیاز کودکان و علاقه‌مندی‌های آن‌ها طراحی‌شده است.

وی ادامه داد: این بازی به‌طوری طراحی‌شده است که به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم هوش کودکان را تقویت می‌کند. در طراحی این بازی روان‌شناختی از تقویت هوش نه‌گانه گاردنر استفاده‌ شده است. 

شاه رجبی مدیرعامل این شرکت استارت‌آپی اظهار کرد: در این شرکت از افراد خبره درزمینهٔ توسعه‌دهندگان وب، طراحان بازی، گرافیست‌ها و اسکرام مسترها استفاده‌ شده است.

مدیر عامل این استارت‌آپ که در استان اصفهان فعالیت می‌کند، ادامه داد: این شرکت بازی‌سازی که به کمک روانشناسان تأسیس‌شده است، خدمات شناخت الگوی رفتاری، مشاوره و روانشناسی نوجوان را به همراه بازی مشاوره تحصیلی شغلی و فردی زیر نظر مراکز روانشناسی باتجربه و متخصص هم ارائه می‌‌دهد. امیدواریم در ادامه این راه بتوانیم از سایر روانشناسان و کلینیک‌ها استفاده بیشتری کنیم.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف این استارت‌آپ ساخت یک استودیو بازی‌سازی است، ادامه داد: هدف ما این است که استودیو بازی‌های روان‌شناختی راه بیندازیم و با حمایت مسئولین در خلق جامعه‌ای سالم‌تر نقش مثبتی ایفا کنیم.

به گزارش آنا، رویداد ملی عصر امید «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» در قالب ۱۵ کمیته تخصصی و با حضور ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان از ۲۲ تا ۲۵ مهر جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار می‌شود.

همراه با این رویداد، نخستین کنفرانس ملی پژوهش و نوآوری در هوش مصنوعی، نمایشگاه دستاورد‌های نوین در هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی با محوریت چالش‌های علمی در حوزه هوش مصنوعی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته