دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نقض حریم خصوصی کودکان در چت‌بات هوش مصنوعی «اسنپ چت»

نقض حریم خصوصی کودکان در چت‌بات هوش مصنوعی «اسنپ چت»
ناظر بریتانیایی می‌گوید چت بات هوش مصنوعی اسنپ چت ممکن است خطر حریم خصوصی را برای کودکان به همراه داشته باشد.
کد خبر : 871812

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، سازمان نظارت بر داده‌های بریتانیا روز جمعه اعلام کرد که اسنپ چت ممکن است در ارزیابی صحیح خطرات حریم خصوصی برای کودکان از چت بات هوش مصنوعی خود شکست‌خورده باشد و ادامه داد که پاسخ این شرکت را قبل از اتخاذ هرگونه تصمیم اجرایی نهایی بررسی خواهد کرد.

دفتر کمیساریای اطلاعات (ICO) اعلام کرد: اگر شرکت آمریکایی نتواند به‌اندازه کافی به نگرانی‌های رگولاتوری پاسخ دهد، «هوش مصنوعی من» (My AI) که در ماه آوریل راه‌اندازی شد، می‌تواند در بریتانیا ممنوع شود.

جان ادواردز، کمیسر اطلاعات می‌گوید: یافته‌های موقتی تحقیقات ما حاکی از شکست نگران‌کننده اسنپ چت در شناسایی و ارزیابی کافی خطرات حریم خصوصی کودکان و سایر کاربران پیش از راه‌اندازی «هوش مصنوعی من» است.

به گفته این رگولاتوری، این یافته‌ها لزوماً به این معنی نیست که اپلیکیشن پیام‌رسانی فوری که عمدتاً توسط جوانان مورداستفاده قرار می‌گیرد، قوانین حفاظت از داده بریتانیا را نقض کرده است یا دفتر کمیساریای اطلاعات درنهایت یک اخطار اجرایی صادر خواهد کرد.

اسنپ اعلام کرد که در حال بررسی اطلاعیه دفتر کمیساریای اطلاعات است و به حریم خصوصی کاربران متعهد است.

سخنگوی اسنپ گفت: «هوش مصنوعی من» پیش از اینکه در دسترس عموم قرار بگیرد، یک فرآیند بازبینی قانونی و حریم خصوصی قوی را پشت سر گذاشت.

دفتر کمیساریای اطلاعات در حال بررسی این موضوع است که «هوش مصنوعی من» چگونه داده‌های شخصی حدود ۲۱ میلیون کاربر اسنپ چت ازجمله کودکان ۱۳ تا ۱۷ ساله را پردازش می‌کند.

«هوش مصنوعی من» توسط چت جی‌پی‌تی کار می‌کند که مشهورترین نمونه از هوش مصنوعی مولد است و سیاست‌گذاران در سطح جهان به دنبال یافتن راه‌هایی برای تنظیم آن با توجه به نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی و امنیت هستند.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، ازجمله اسنپ چت، نیاز دارند که کاربران ۱۳ سال یا بیشتر داشته باشند، اما در دورنگه داشتن کودکان از پلتفرم‌های خود، موفقیت‌های مختلفی داشته‌اند.

رویترز در ماه آگوست گزارش داد که این رگولاتوری در حال جمع‌آوری اطلاعات برای مشخص کردن این موضوع است که آیا اسنپ چت به‌اندازه کافی برای حذف کاربران کم سن و سال از پلتفرم خود تلاش می‌کند یا خیر.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته