دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بومی‌سازی سیستم‌های خنک‌کننده مرکز داده با نصف قیمت نمونه خارجی

بومی‌سازی سیستم‌های خنک‌کننده مرکز داده با نصف قیمت نمونه خارجی
یک شرکت دانش‌بنیان انواع سیستم‌های خنک‌کننده در مرکز داده را با نصف قیمت نمونه خارجی ارائه می‌کند.
کد خبر : 871125

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوی آنا، شرکت‌های دانش‌بنیان با تحول در عرصه علم و دانش در رشد و توسعه کشورمان تأثیر زیادی دارند به‌طوری‌که رهبر انقلاب اسلامی همواره بر اهمیت نقش آن‌ها در رونق اقتصادی تأکید داشته و این شرکت‌ها را مؤثرترین مؤلفه‌های تحقق پایدار اقتصاد می‌دانند.

با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان در بازار جهانی جایگاه مناسبی پیدا کرد. همچنین با حمایت از تولیدات بومی، استفاده از محصولات داخلی افزایش یافته و به رشد و توسعه شرکت‌ها و اقتصاد کشور کمک بزرگی خواهد شد.

در همین راستا به سراغ یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه «فاوا» رفتیم تا با کاربرد‌های محصول فناورانه این محققان بیشتر آشنا شویم.

محمدصادق سالاری، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: این شرکت در حوزه زیرساخت مراکز داده فعالیت می‌کند و به صورت تخصصی روی تولید انواع سیستم‌های خنک کننده و کولینگ مرکز داده تمرکز دارد.
 
وی درباره مزایای رقابتی این شرکت بیان کرد: یکی از مزایایی که داریم تکمیل سبد محصول در حوزه مکانیکال مرکز داده است. ما در حوزه تولید رک روی پلتفرم، مهندسی معکوس، تولید پی دی یو، طراحی اتاقک‌های بسته سرد و گرم مرکز داده و سامانه‌های مانیتورینگ و پالایش شرایط محیطی و همچنین سیستم مدیریت جامع مرکز داده فعال هستیم و سبد کاملی را به مشتریان ارائه می‌کنیم. همچنین نسبت به رقبای خارجی تا ۵۰ یا ۶۰ درصد محصول خود را با قیمت مناسب‌تری به بازار ارائه می‌کنیم.
 
این فعال حوزه درباره دغدغه‌ای که با آن مواجه می‌شوند، بیان کرد: تولیدکنندگان ایرانی محصولی با کیفیت و بهره‌وری لازم را به بازار ارائه می‌دهند اما ۷۰ درصد سهم بازار در حوزه کولینگ مرکز داده در اختیار محصولات خارجی است. این موضوع با توجه به حمایت مسئولان مربوطه  که نیازمند توجهی در این حوزه هست خصوصا که بیزینس دیتاسنتر بیزینسی است که کلا در اختیار دولت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته