دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

راه‌اندازی یک مرکز امنیتی هوش مصنوعی در آمریکا

راه‌اندازی یک مرکز امنیتی هوش مصنوعی در آمریکا
آژانس امنیت ملی آمریکا در حال راه‌اندازی یک مرکز امنیتی اختصاصی برای هوش مصنوعی است.
کد خبر : 870762

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از انگجت، آژانس امنیت ملی (NSA) در حال راه‌اندازی یک مرکز امنیتی اختصاصی هوش مصنوعی است. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که دولت به‌طور فزاینده‌ای بر هوش مصنوعی تکیه کرده و چندین الگوریتم را در سیستم‌های دفاعی و اطلاعاتی ادغام کرده است.

این مرکز امنیتی علاوه بر محافظت از کشور در برابر تهدید‌های خارجی مبتنی بر هوش مصنوعی، برای محافظت از این سیستم‌ها در برابر سرقت و خرابکاری تلاش خواهد کرد.

حرکت اخیر آژانس امنیت ملی به سمت امنیت هوش مصنوعی توسط «پل ناکاسون»، مدیرکل مستقر اعلام شد. به گفته وی این بخش زیر چتر مرکز همکاری امنیت سایبری فعالیت خواهد کرد. این نهاد با صنعت خصوصی و شرکای بین‌المللی برای محافظت از آمریکا در برابر حملات سایبری ناشی از چین، روسیه و سایر کشور‌ها با بدافزار‌های فعال و کمپین‌های هک همکاری می‌کند. به‌عنوان‌مثال، آژانس این هفته توصیه‌ای صادر کرد که نشان می‌داد هکر‌های چینی از طریق سیستم‌عامل روتر هک شده دستگاه‌های دولتی، صنعتی و مخابراتی را هدف قرار داده‌اند.

شبح مداخله در انتخابات نیز وجود دارد، اگرچه ناکاسون می‌گوید که هنوز هیچ مدرکی مبنی بر تلاش روسیه یا چین برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا مشاهده نکرده است. با این حال، این یک مشکل بزرگ در گذشته هم بوده است و قبل از توسعه سریع الگوریتم‌های هوش مصنوعی مانند چت ربات سیا بود.

از آن‌جایی که هوش مصنوعی توانایی‌های سودجویان را افزایش می‌دهد، دولت ایالات‌متحده برای ادامه دادن به این بخش با امنیتی جدید ورود خواهد کرد.

آژانس امنیت ملی پس از انجام مطالعه‌ای که نشان می‌داد مدل‌های هوش مصنوعی با امنیت ضعیف یک چالش مهم امنیت ملی است، تصمیم به تأسیس این واحد گرفت.

این تنها با افزایش فناوری‌های هوش مصنوعی مولد است که آژانس امنیت ملی اشاره می‌کند که می‌توانند برای اهداف خوب و بد استفاده شوند.

ناکاسون می‌گوید که این سازمان به نقطه کانونی آژانس امنیت ملی برای بهره‌برداری از بینش‌های اطلاعاتی خارجی، کمک به توسعه دستورالعمل‌ها، اصول، ارزیابی، روش‌شناسی و چارچوب‌های ریسک برای امنیت هوش مصنوعی و برای هدف توسعه ایمن و پذیرش هوش مصنوعی تبدیل خواهد شد.

برای این منظور، این گروه با رهبران صنعت، آزمایشگاه‌های علمی، مؤسسات دانشگاهی، شرکای بین‌المللی و البته وزارت دفاع همکاری خواهد کرد. ناکاسون در حال خروج از آژانس امنیت ملی و فرماندهی سایبری آمریکا است و جانشین وی، معاون فعلی نیروی هوایی، ژنرال «تیموتی هاف» خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته