دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پس از فرودی موفقیت‌آمیز؛

فضاپیمای ناسا در جست‌و‌جوی سیارک «آپوفیس» راهی جو شد

فضاپیمای ناسا در جست‌و‌جوی سیارک «آپوفیس» راهی جو شد
فضاپیمای اسیریس-رکس پس از فرود موفقیت آمیز کپسول حاوی نمونه سیارک بن‌نو به سمت سیارکی به نام آپوفیس می‌رود.
کد خبر : 869803

به گزارش خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، فضاپیمای اسیریس-رکس سازمان هوانوردی و فضای ایالات متحده آمریکا پس از فرود موفقیت آمیز کپسول حاوی نمونه سیارک بن‌نو به سمت سیارکی به نام آپوفیس راهپیمایی می‌کند.

اسبریس-رکس یک فضاپیمای تحقیقاتی است که توسط ناسا برای مطالعه برخورد سیارک‌ها با زمین طراحی و پرتاب شده است. این فضاپیما در سال ۲۰۱۶ به مقصد سیارکی به نام بنو پرتاب شد و در سال ۲۰۲۰ توانست روی آن فرود بیاید. 

 ناسا پیش از پروژه بررسی سیارک بن‌نو، با موفقیت از سطح سیارکی به نام وستا نمونه برداری انجام داده بود. در مرحله بعدی، فضایمای اسیریس-رکس پس از موفقیت فرود کپسولی که حامل ترکیبی از نمونه‌های برداشت شده از سیارک بن‌نو است، به مأموریت جدید خود برای بررسی سیارک آپوفیس ادامه می‌دهد.

آپوفیس یک سیارک بزرگ است که به طور مداوم توجه محققان و علاقمندان فضا را به خود جلب کرده است. پیش بینی می‌شود این سیارک در سال ۲۰۲۹ به فاصله بسیار کمی از زمین عبور می‌کند که این مساله دستاورد‌های مربوط به بررسی و ناحیه‌بندی سیارک‌ها را تقویت می‌کند. در حقیقت، آپوفیس به عنوان یکی از سیارک‌های خطرناک برای برخورد با زمین شناخته شده است و بررسی آن می‌تواند داده‌های مفید و ارزشمند در اختیار ماهواره‌ها و ایستگاه فضایی بین‌المللی بگذارد.

با استفاده از داده‌های به دست آمده از مأموریت بن‌نو و آپوفیس، محققان می‌توانند نحوه شکل‌گیری سیارک‌ها، تاریخچه تکوین آن‌ها و پتانسیل خطر برخورد با زمین را بهتر درک کنند. همچنین این مأموریت‌ها به ما نحوه برخورد با فضاپیما‌های کوچک در فضا را نشان می‌دهد و نحوه عملکرد دستگاه‌های نمونه‌برداری را آزمایش می‌کند.

اسیریس-رکس تا به امروز به عنوان یک مأموریت خلاقانه و پیشرفته شناخته شده است و متخصصان برای مشاهده یافته‌های جدید و رویداد‌هایی که در مأموریت آینده این فضاپیما به دست می‌آید منتظر هستند. با همکاری تیم‌های بین المللی، مأموریت‌های این‌چنینی کمک می‌کند تا بهتر درک کنیم که چگونه سیارات خورشیدی شکل گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته