دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سبک جدید خانه‌سازی در شیب نود درجه صخره‌ها به کمک فناوری پیشرفته

سبک جدید خانه‌سازی در شیب نود درجه صخره‌ها به کمک فناوری پیشرفته
یکی از دغدغه‌های معماران و طراحان ساختمان در مناطق ساحلی، طراحی خانه‌هایی است که حداکثر استفاده از چشم انداز دریا را داشته باشند.
کد خبر : 869178

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، یکی از نمونه‌های بسیار خاص معماری در جهان که در آن از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و تنکیک‌های معماری و مصالح استفاده شده است، خانه‌ای نود درجه ساخته شده روی صخره‌ها است.

در حقیقت معماران استرالیائی در این پروژه، ساختمانی مسکونی را بر روی شیب نود درجه صخره‌های رو به روی اقیانوس طراحی کرده‌اند که علاوه بر امکان دید با زاویه صد و هشتاد درجه، امکان دیدن فضای زیرین ساختمان را نیز به ساکنان این خانه می‌دهد.

سازندگان این خانه خاص معتقدند که باید برای تحقق این طرح از تلفیق فناوری و طبیعت بهره ببرند و ایده اصلی این طرح از صدف‌های دریائی گرفته شده است که به بدنه کشتی‌ها و صخره‌های عمود بر ساحل چسبیده و کلنی‌های خود را تشکیل می‌دهند.

هدف اصلی طراحان این پروژه، تدارک دیدن سبک معماری خاصی است و تنها مخاطبان آن ماجراجو و خاصی دارد که علاقه‌مند به داشتن خانه‌ای متفاوت در سواحل صخره‌ای هستند.

به گزارش آنا، بر خلاف معماری‌های شهری که معمولا بهترین چشم‌انداز ساختمان‌ها متعلق به آخرین طبقه و پنت‌هوس‌های شهری است، در این سبک جدید معماری، طبقه زیرین بهترین چشم‌انداز را داراست، زیرا علاوه‌بر نمای کامل رو به رو، چشم‌اندازی از کف شیشه‌ای بنا نیز برای ساکنین تدارک دیده شده است.

افرادی که این چشم‌انداز را تجربه کرده‌اند، آن را متفاوت و شگفت‌انگیز ارزیابی کرده و اعتقاد دارند در این فضا احساسی مانند سقوط آزاد یا شناور بودن به انسان دست می‌دهد. این سبک جدید و شگفت انگیز معماری که بر خلاف تمامی استاندارد‌های کلاسیک این رشته طراحی شده است، می‌تواند سبک جدیدی از خانه‌های ساحلی را در مناطق صخره‌ای ایجاد کند که علاوه بر استفاده بهینه از فضای ساحلی جهت سکونت، به چشم انداز محیطی نیز آسیبی وارد نمی‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته