دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

صادرات محصول ۲۳ شرکت دانش‌بنیان پارک فناوری پردیس به ۱۴ کشور دنیا

صادرات محصول ۲۳ شرکت دانش‌بنیان پارک فناوری پردیس به ۱۴ کشور دنیا
رئیس پارک فناوری پردیس از صادرات محصولات ۲۳ شرکت دانش‌بنیان عضو این پارک به ۱۴ کشور دنیا خبر داد.
کد خبر : 869084

به گزارش خبرنگار علم و فناوری آنا، بیست و یکمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس امروز با حضور دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، جمعی از معاونان پارک فناوری پردیس و شرکت‌های دانش بنیان عضو برگزار شد.

مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس در این اجلاس عنوان کرد: در حال حاضر ۸ هزار نفر در پارک فناوری پردیس مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه شرکتهای عضو پارک فناوری پردیس طی سال گذشته موفق به ۴۲ هزار میلیارد تومان فروش شدند، گفت: ۳۰۰ هزار متر مربع فضای تحقیقاتی با بودجه غیردولتی در پارک ایجاد شده است.

به گفته صفاری نیا، شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس توانستند با محصولات خود چند صد میلیون دلاری صرفه جویی ارزی کنند.

وی با تاکید بر اینکه پارک فناوری پردیس باعث مهاجرت معکوس نخبگان شده است، گفت: بر اساس آخرین آمار،  بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط شرکت‌های بزرگ در پارک صورت گرفته است؛ این یک مدلی از اقتصاد دانش‌بنیان است که در پارک اجرایی می شود.

صفاری‌نیا گفت: چالش تردد و مسکن دو چالش اساسی در پارک پردیس است و امیدواریم تسهیلات ایده‌آلی را برای این چالش‌ها درنظر بگیریم.

به گفته وی، صادرات محصولات ۲۳ شرکت دانش بنیان عضو پارک فناوری پردیس به ۱۴ کشور دنیا از دیگر دستاوردهای پارک به شمار می رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته