دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

متا جست‌وجوی کلمات حساس را در تردز مسدود می‌کند

متا جست‌وجوی کلمات حساس را در تردز مسدود می‌کند
جست‌وجوی برخی کلمات را در اپلیکشن متا محدود شد؛ این محدودیت‌ها تلاشی برای جلوگیری از انتشار محتوای بحث‌برانگیز و غیراخلاقی در جدیدترین اپلیکیشن متا است.
کد خبر : 867737

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از انگجت،‌ جست‌وجوی برخی کلمات در اپلیکشن متا محدود شد. این محدودیت‌ها که برای اولین بار توسط واشنگتن‌پست گزارش شد تلاشی آشکار برای جلوگیری از انتشار محتوای بحث‌برانگیز در جدیدترین اپلیکیشن متا است. این شرکت تعدادی از اصطلاحات مرتبط با کووید و واکسن ازجمله کووید، کرونا، کووید ۱۹، واکسن‌ها و واکسن‌های کووید و اصطلاحات دیگر مرتبط با محتوای بالقوه غیراخلاقی را مسدود کرده است.

آدام موسری، رئیس اینستاگرام که نظارت بر تردز را نیز بر عهده دارد، این اقدام را موقتی خواند و طی پستی در ایکس نوشت، این شرکت در تلاش است تا از اشتباهات گذشته درس بگیرد و معتقد است برای گسترش جست‌وجو بااحتیاط پیش برویم.

تاریخچه متا نشان می‌دهد که این شرکت دلایل خوبی برای محتاط بودن در مورد جست‌وجو در تردز دارد. جست‌وجوی اینستاگرام به‌طور گسترده‌ای به‌عنوان ناقل اطلاعات غلط است و توانایی هدایت کاربران به سمت محتوای ناهنجار را دارد که مورد انتقاد قرار گرفته است. جست‌وجوی این برنامه به‌خصوص در روزهای ابتدایی همه‌گیری کرونا، زمانی که در نتایج برتر خود برای جست‌وجوهای ساده‌ای مانند واکسن و فایوجی(5G)، حساب‌های کاربری ضدویروس را تبلیغ می‌کرد تقویت شد.

درعین‌حال گفته می‌شود که متا اکنون تصمیم دارد تمام جست‌وجوهای حاوی کلمات کلیدی حساس را مسدود کند، حتی پست‌هایی که حاوی محتوای قانون‌شکن نیستند. همچنین این یک رویکرد بسیار تهاجمی‌تر نسبت به شرکت رسانه‌های اجتماعی درگذشته است.

درحالی‌که متا پیش‌ازاین قابلیت جست‌وجو در فیس‌بوک و اینستاگرام را محدود کرده بود، این شرکت معمولاً زمانی مداخله می‌کند که عبارات جست‌وجوشده به‌طور صریح به محتوای قانون‌شکن مانند هشتگ‌های خاص مرتبط باشند. در موارد دیگر، این شرکت برای پاک‌سازی نتایج جست‌وجو برای موضوعاتی مانند واکسن‌ها تلاش کرده و با ارائه راهنما و محتوای درون برنامه‌ای کاربران را به منابع رسمی هدایت کنند، تحت‌فشار قرار داده است.

همان‌طور که واشنگتن‌پست اشاره می‌کند، نتیجه کل مسدودسازی در عبارات جست‌وجوی مرتبط با کووید این است که کاربران از جست‌وجوی اطلاعات، منابع و مکالماتی که قوانین این پلتفرم را نقض نمی‌کنند، منع می‌شوند که می‌تواند مانعی برای کسانی باشد که به دنبال مشاوره یا اطلاعات معتبر از متخصصان هستند.

هشدار متا همچنین نشان می‌دهد که این شرکت با چه سرعتی توسعه تردز را آغاز کرده است. این برنامه تنها پنج ماه پس‌ازآن منتشر شد که گروه کوچکی از مهندسان اینستاگرام کار روی این پروژه را آغاز کردند. تغییر سریع به این معنی بود که تردز با چندین ویژگی اساسی که از این سرویس حذف‌شده بود راه‌اندازی شد. و درحالی‌که متا گفته است که تردز همان سیاست‌های امنیتی اینستاگرام را دارد، جزئیات زیادی در مورد برنامه‌های خود برای تعدیل محتوا در برنامه ایکس مانند جایی که پست‌ها بسیار متفاوت به نظر می‌رسند و احساس می‌شوند فاش نکرده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته