دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بهترین سخت‌افزار برای اجرای مدل‌های هوش مصنوعی چیست؟

بهترین سخت‌افزار برای اجرای مدل‌های هوش مصنوعی چیست؟
یک گروه معیار آزمایش جدیدی طراحی کرده است که نشان می‌دهد سخت‌افزار‌های برتر با چه سرعتی مدل‌های هوش مصنوعی را اجرا می‌کنند.
کد خبر : 867701

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، یک گروه معیار هوش مصنوعی به نام «ام‌ال کامنس» (MLCommons) از آزمایش‌هایی رونمایی کرد که تعیین می‌کند سخت‌افزار‌های برتر با چه سرعتی مدل‌های هوش مصنوعی را اجرا می‌کنند.

یک تراشه انویدیا در آزمایش‌های انجام شده روی یک مدل زبانی بزرگ با یک نیمه هادی تولید شده توسط شرکت اینتل، بهترین عملکرد را داشت.

معیار جدید «ام‌ال پرف» (MLPerf) بر‌اساس یک مدل زبان بزرگ با ۶ میلیارد پارامتر است که مقالات خبری را خلاصه می‌کند. این معیار، بخش «استنتاج» خرد شدن داده‌های هوش مصنوعی را شبیه‌سازی می‌کند که به نرم‌افزار ابزار‌های مولد هوش مصنوعی قدرت می‌بخشد.

برترین پیشنهاد انویدیا برای معیار استنتاج حدود هشت تراشه پرچم‌دار H۱۰۰ خود را در نظر گرفته است. انویدیا بر بازار آموزش مدل‌های هوش مصنوعی تسلط داشته، اما هنوز بازار استنباط را تصاحب نکرده است. «دیو سالواتور»، مدیر بازاریابی محاسباتی تسریع شده انویدیا گفت: ما در حال ارائه عملکرد رهبری در تمام سطوح کاری هستیم.

برنامه ریزی برای ادامه موفقیت اینتل مبتنی بر تراشه‌های اگسینوس تولید شده توسط واحد هابانیا است که این شرکت در سال ۲۰۱۹ تصاحب کرد. سیستم «گائودی ۲» تقریبا ۱۰ برابر کندتر از سیستم انویدیا بود.

«ایتان مدینا»، مدیر عامل هابانا، گفت: «ما به نتایج استنباط بسیار مفتخریم، زیرا مزیت عملکرد قیمت گائودی ۲ را نشان می‌دهیم. اینتل می‌گوید سیستمش ارزان‌تر از انویدیا است؛ تقریباً قیمت سیستم‌های ۱۰۰ نسل آخر انویدیا، اما از بحث درباره هزینه دقیق تراشه خودداری می‌کند.

انویدیا اعلام کرد قصد دارد به زودی یک ارتقاء نرم‌افزاری ارائه دهد که عملکرد را در معیار ام‌ال پرف دو برابر کند.

در این میان، آلفابت عملکرد آخرین نسخه از یک تراشه سفارشی را که در کنفرانس رایانش ابری ماه آگوست خود اعلام کرده بود، مورد بررسی قرار داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته