دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دستگاه اکسیژن‌ساز ایران‌ساخت به کمک زائران سالمند و بیمار می‌آید

دستگاه اکسیژن‌ساز ایران‌ساخت به کمک زائران سالمند و بیمار می‌آید
محققان یک شرکت دانش‌بنیان که پیش از اینها دستگاه اکسیژن‌ساز را ساخته‌اند توانستند این دستگاه را برای زائرانی که در مسیر پیاده‌روی نیاز دارند، به کار بگیرند.
کد خبر : 866861

به گزارش  خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی محمدی، مدیر عامل  یک شرکت دانش‌بنیان درخصوص دستگاه اکسیژن‌ساز ساخته‌شده در این شرکت گفت: دستگاه اکسیژن‌ساز ساخت این شرکت دانش‌بنیان که با حجم‌های مختلف و به صورت ثابت و سیار ساخته شده، هوای محیط را با کمپرسوری که دارد تقویت می‌کند و پس از آن با روش psa ذرات موجود در هوا را از اکسیژن جدا کرده و اکسیژن بالای ۹۳ درصد خلوص را به بیمار می‌دهد.

وی افزود: این دستگاه برای بیماران قلبی ریوی و آن‌ها که اکسیژن خون‌شان کاهش می‌یابد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به حضور میلیونی زائران کربلا در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی گفت: به دلیل طولانی بودن مسافتی که زائران پیاده‌روی می‌کنند، گاهی افراد مسن، دچار تنگی نفس و کمبود اکسیژن و افت اکسیژن خون می‌شوند. در این شرایط این دستگاه می‌تواند کمک زیادی به زائران بیمار باشد و خصوصا از آنجا که می‌تواند همزمان به دو بیمار وصل شود فضای کمتری را در موکب‌ها اشغال می‌کند.

محمدی افزود: این دستگاه می‌تواند در هوای گرم به صورت ۲۴ ساعته روشن باشد و افت خلوص در دمای بالا ندارد. مضاف بر این، صدای این دستگاه بسیار کم است و ضمن استفاده از آن بیمار اذیت نمی‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته