دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

هزینه جرائم سایبری آلمان به ۲۰۶ میلیارد یورو رسید

هزینه جرائم سایبری آلمان به ۲۰۶ میلیارد یورو رسید
سرقت تجهیزات و داده‌های فناوری اطلاعات، جاسوسی و خرابکاری دیجیتال و صنعتی در سال ۲۰۲۳ برای آلمان ۲۰۶ میلیارد یورو هزینه دارد.
کد خبر : 866153

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، انجمن دیجیتال آلمانی «بیت‌کام» (Bitkom) اعلام کرد که سرقت تجهیزات و داده‌های فناوری اطلاعات، جاسوسی و خرابکاری دیجیتال و صنعتی در سال ۲۰۲۳ برای آلمان ۲۰۶ میلیارد یورو هزینه خواهد داشت.

براساس نظرسنجی‌های انجام شده از بیش از هزار شرکت، این خسارت برای سومین سال متوالی از مرز ۲۰۰ میلیارد یورو عبور خواهد کرد.
 
اقتصاد آلمان هدف بسیار جذابی برای مجرمان و دولت‌های متجاوز است. «رالف وینترگرست»، رئیس بیت‌کام در این باره گفت: مرزهای بین جرایم سازمان‌یافته و بازیگران تحت کنترل دولت محو شده‌اند.
 
حدود سه چهارم شرکت‌های مورد بررسی در ۱۲ ماه گذشته دچار حملات دیجیتال شده‌اند که نسبت به ۸۴ شرکت در سال گذشته کاهش یافته است.
 
به گفته وینترگرست کاهش اندک در تعداد شرکت‌ها یک نشانه مثبت است و نشان می‌دهد که اقدامات حفاظتی تاثیر دارند.
 
وقتی در نظرسنجی پرسیده شد که آیا حملات سایبری موجودیت کسب‌وکارها را تهدید می‌کند، برای اولین بار بیش از نیمی از شرکت‌ها پاسخ مثبت دادند. یک سال پیش این رقم ۴۵ درصد و دو سال پیش براساس این بررسی ۹ درصد بود.
 
در میان شرکت‌هایی که مورد حمله قرار گرفته‌اند، ۷۰ شرکت داده‌های حساسی را به سرقت برده‌اند که نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش داشته است. به همین ترتیب، ۶۱ شرکت ارتباطات دیجیتال خود را در این سال با ۴ درصد افزایش همراه کرده‌اند.
 
«سینان سلن»، رئیس دفتر فدرال حفاظت از قانون اساسی گفت: «پاسخ ما به این تهدید رو به رشد، تقویت قابل توجه همکاری با شریک‌ها، تشخیص سریع و واکنش به حملات و همچنین سازگاری مداوم مکانیسم‌های دفاعی است.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته