دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

استقرار تجهیزات نرم‌افزاری و کادر درمانی ایرانی در مرز شلمچه

استقرار تجهیزات نرم‌افزاری و کادر درمانی ایرانی در مرز شلمچه
یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه تجهیزات پزشکی و درمانی قلب و عروق قصد دارد با به‌کارگیری امکانات و تجهیزات نرم‌افزاری خود، در غربالگری سلامت قلبی زائرین اربعین ایفای نقش کند.
کد خبر : 865516

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، فائزه هاشمی، رئیس هیئت‌مدیره یک شرکت  دانش بنیان درباره محصول خود در حوزه پیشگیری و درمان بیماران قلبی گفت: پس از تفاهم اولیه با حسین یکتا، رئیس ستاد مردمی اربعین، امکانات و تجهیزات خود را به مرز شلمچه آورده‌ایم و اکنون در حال مستقرسازی تجهیزات و نیرو‌های خود برای ارائه خدمت به زائرین هستیم.

وی افزود: کار ما در این ایام، غربالگری سلامت قلبی زائران خواهد بود و در این باره از امکانات نرم‌افزاری خود نیز استفاده خواهیم کرد. در واقع بنای ما این است که با غربالگری سلامت قلبی راه‌های کم‌هزینه و پیشگیرانه در حوزه سلامت قلب را به ثمر برسانیم.

هاشمی خاطر نشان کرد: این کار سبب می‌شود که از بروز شرایط حاد بیماری‌های قلبی جلوگیری شود، چرا که ما در آغاز مسیر، شرایط کسانی که به بیماری‌های قلبی دچار هستند را بررسی می‌کنیم و در صورت نیاز، خدمات درمانی یا دارو‌های این دسته زائرین را تامین خواهیم کرد.

وی افزود: این مسئله سبب می‌شود که زائرین در ادامه مسیر با آگاهی بیشتر از سلامت خود و با امکانات بهتری مسیر را طی کنند و از بروز شرایط حاد در طول مسیر جلوگیری خواهد شد. از سوی دیگر این اقدام پیشگیرانه، بخشی از بار را از روی دوش امدادگران هلال‌احمر برمی‌دارد.

رئیس هیت مدیره شرکت خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه امسال فاصله برگزاری رویداد تبادل فناوری صندوق نوآوری تا ایام زیارت اربعین کوتاه بود، نتوانستیم خدمات خود را به طور گسترده و در طول مسیر اجرایی کنیم. از سوی دیگر با توجه به آنکه امسال نخستین سال حضور ما برای خدمت‌رسانی به زائرین اربعین است، به پیشنهاد ستاد مردمی اربعین، قرار بر این شد که امسال خدمات خود را به صورت پایلوت و در قالب محدود ارائه دهیم و از سال‌های آینده وارد همکاری و توافقات گسترده‌تر با جمعیت هلال احمر شویم.

وی اظهار کرد: شرکت در یک کانکس بزرگ در مرز شلمچه مستقر شده و سعی کردیم در این کانکس، امکانات و تجهیزات نرم‌افزاری و کادر درمانی خود را به نحوه کاملی استقرار دهیم.

هاشمی همچنین گفت: زمینه فعالیت این شرکت  به صورت کلی، خدمات و تجهیزات پزشکی در زمینه قلب و عروق است و خدمات پایش تخصصی قلب را می‌‎توانیم با زیرساخت نرم‌افزاری و تجهیزاتی ارائه کنیم. محصول ما هولتر مانیتورینگ است که به صورت مچ‌بند بر بدن بیمار نصب شده و می‌تواند پارامتر‌های قلبی و عروقی را رصد کند و تا چند ماه آینده وارد بازار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته