دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جدیدترین مدل هوش مصنوعی متا کدنویسی می‌کند

جدیدترین مدل هوش مصنوعی متا کدنویسی می‌کند
شرکت متا اعلام کرد که به‌زودی یک مدل هوش مصنوعی منبع باز منتشر خواهد کرد که به نوشتن کد‌های کامپیوتری کمک می‌کند.
کد خبر : 865126

به گزارش گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، شرکت متا روز پنجشنبه اعلام کرد که یک مدل هوش مصنوعی (AI) منتشر خواهد کرد که برای کمک به نوشتن کد‌های کامپیوتری طراحی شده است و به پیشبرد این فناوری جدید کمک می‌کند.

این غول رسانه‌های اجتماعی در یک پست وبلاگی گفت: مدل «لاما کد» که به صورت رایگان در دسترس خواهد بود، می‌تواند براساس پیام‌های متنی انسان کد بنویسد و همچنین برای تکمیل کد و اشکال زدایی از آن مورد استفاده قرار گیرد.

از زمان راه اندازی چت جی‌‍پی‌تی توسط اوپن ای‌آی در اواخر سال گذشته، شرکت‌ها و کسب وکار‌ها برای قابلیت‌های جدیدتر و اصلاح فرایند‌های تجاری به بازار نوپای هوش مصنوعی هجوم آورده‌اند.

متا، مالک فیسبوک و اینستاگرام، امسال مجموعه‌ای از مدل‌های هوش مصنوعی را منتشر کرده است که اغلب رایگان هستند؛ از جمله یک مدل زبان متن باز به نام لاما که چالشی جدی برای مدل‌های اختصاصی فروخته شده توسط مایکروسافت (اوپن ای‌آی و آلفابت گوگل) ایجاد می‌کند.

این شرکت در حالی که خود را برای رقابت با ابزار کد نویسی مایکروسافتی گیت هاب آماده می‌کند، گفت: مدل جدید هوش مصنوعی براساس آخرین مدل زبان لامای ۲ ساخته شده است و در پیکربندی‌های مختلف در دسترس خواهد بود.

به گفته متا، لاما کد از زبان‌های برنامه نویسی محبوب مانند پایتون، جاوا و سی‌پلاس پلاس پشتیبانی می‌کند و برای کار‌های متنی عمومی توصیه نمی‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته