دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حضور ۹ سخنران خارجی در حوزه «کاربرد پزشکی تولید مثل» کنگره بین‌المللی رویان

حضور ۹ سخنران خارجی در حوزه «کاربرد پزشکی تولید مثل» کنگره بین‌المللی رویان
پیش‌بینی شده که در بیست و چهارمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولید مثل رویان سخنرانانی از ۹ کشور آخرین موضوعات مربوط به این حوزه پزشکی را مطرح کنند.
کد خبر : 865094

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا زمانیان، دبیر علمی بیست و چهارمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان در نشست خبری که امروز در پژوهشگاه رویان برگزار شد، گفت: در کنگره بین‌المللی تولیدمثل رویان هشت پنل مختلف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اساتید برجسته زمینه تولیدمثل و ناباروی در این کنگره حضور دارند، گفت: عناوین سخنرانی‌های کلیدی شامل سخنرانی در زمینه آینده مراقبت‌های ناباروری، ارتباط بیماری‌های پستان و ناباروری، کاربرد پلاکت‌های فشرده‌شده و کاربرد هوش مصنوعی در زمینه انتخاب جنین مناسب می‌شود.

وی با اشاره به محورهای اصلی پنل‌ها، بیان کرد: در مجموع ۳۴ سخنرانی انجام می‌شود که ۹ سخنران بین‌المللی از کشورهای مختلف همچون ایتالیا، اسپانیا، آمریکا، فرانسه، هلند وحضور دارند که به بیان آخرین دستاوردهای پژوهشی و بالینی در زمینه تولیدمثل و درمان ناباروریمی‌پردازند.

زمانیان اصافه کرد: با توجه به اینکه دستیابی به کوتاه‌ترین زمان به بارداری یکی از معضلات بزرگ جامعه است در این کنگره به آن پرداخته می‌شود. همچنین به حفظ باروری در بیماران مبتلا به سرطان، ارتباط داده‌های ژنومیک، تشخیص و مدیریت درمان در افراد نابارور، انتقال جنین به حالت فریز، کاربرد روش پاراکلینیک و بیوتکنولوژی تولیدمثل در حیوانات پنل‌های مختلفی اختصاص داده شده است.

وی مطرح کرد: هوش مصنوعی یکی از ابزارهایی است که در تمام زمینه‌ها، علوم مختلف از علوم بالینی گرفته تا مهندسی و حتی هنر جایگاه خودرا باز می‌کند و در عرصه پزشکی کاربردهای روزافزون خود را نشان می‌دهد؛ از این رو درصدد برآمدیم پنل‌های مختلفی را درباره کاربرد هوشمصنوعی در مدیریت افراد نابارور اختصاص دهیم.

زمانیان بیان کرد: دیجیتالیزه کردن جنین، مدیریت درمان افراد نابارور، تشخیص علل ناباروری بر اساس داده‌های هوش مصنوعی موضوعجذابی است که در این کنگره به آن پرداخته می‌شود. حل چالش‌های درمانی در زوج‌های نابارور از مباحث مورد اهمیت در این کنگره است.

وی افزود: سبک زندگی مردم زمینه‌ساز بروز ناباروری است؛ از این رو به سبک‌های زندگی عقیم‌ساز در زمینه ناباروری مردان نیز مورد توجه قرارمی‌گیرد.

به گزارش آنا، بیست و چهارمین کنگره بین‌المللی پزشکی تولیدمثل رویان از هفتم تا 10 شهریور 1402 با هدف آشنایی محققان و متخصصان حوزه علوم تولیدمثل در پژوهشگاه رویان برگزار می‌شود. در این جشنواره نوزدهمین کنگره بین‌المللی فناوری سلول‌های بنیادی رویان و هجدهمین سمینار پرستاری و مامایی نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته