دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی؛

تأمین نیاز بازار با خنثی‌سازی تحریم‌ها ممکن می‌شود

تأمین نیاز بازار با خنثی‌سازی تحریم‌ها ممکن می‌شود
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خنثی‌سازی تحریم‌ها افتخار بزرگی برای کشور محسوب می‌شود که به واسطه آن نیاز بازار نیز تأمین می‌شود.
کد خبر : 862050

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت چهل و سومین سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی که امروز در پژوهشگاه رویان برگزار شد، گفت: کشور با موضوعات و مشکلات زیادی از جمله تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کند که متوجه آنها نبوده است. دور زدن تحریم‌ها نیز کار زیادی از پیش نمی‌برد.

وی افزود: در صادرات پسته، زرشک، زعفران و... رتبه اول را در دنیا داشتیم که هیچکسی نمی‌توانست ادعایی در زمینه رشد آن داشته باشد،  اما در حال حاضر  رقبای خارجی مزیت‌های رقابتی ما را به دست آورند و به سمت جلو حرکت کردند.

 ذوالنور با بیان اینکه  برخی از مشکلات را با خنثی‌سازی تحریم‌ها برطرف کردیم، اظهار کرد: خنثی‌سازی تحریم‌ها افتخار بزرگی برای کشور محسوب می‌شود که به واسطه آن نیاز بازار نیز تأمین می‌شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علم و تکنولوژی امروز در کشور ما بسیار توسعه پیدا کرده و می‌توانیم سر خود را دنیا بالا بگیریم. در موضوعات هسته‌ای بسیار توانمند شدیم و همچنین می‌توانیم سوخت نیروگاه‌های هسته‌ای را تولید کنیم.

وی اضافه کرد: امروز در زمینه هوا و فضا حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. آمریکایی‌ها از گزینه جنگ مرکب نظامی استفاده نکردند، زیرا به دلیل توانمندی‌های دفاعی امروز دشمن جرئت تعرض ندارد. 

حجت‌الاسلام ذوالنور بیان کرد: در زمینه نانو تکنولوژی و سایر فناوری های های‌تک‌ در دنیا جایگاه مناسبی داریم و مشکلات متعدد و عقب افتادن از دنیا موجب تاسیس جهاد دانشگاهی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته