دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

متا به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران نروژی جریمه شد

متا به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران نروژی جریمه شد
متا به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران نروژی و برداشت داده‌ها و استفاده از آن برای تبلیغات هدفمند، جریمه شد.
کد خبر : 864808
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، رگولاتور داده‌های متا روز چهارشنبه به دادگاه اعلام کرده که قوانین حریم خصوصی داده‌های اروپا را در نروژ نقض می‌کند که می‌تواند پیامدهای گسترده‌تری در اروپا داشته باشد.

متا از تاریخ ۱۴ اوت به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران با برداشت داده‌های کاربران و استفاده از آن برای تبلیغات هدفمند در آن‌ها، روزانه یک میلیون کرون جریمه شده است. مالک فیسبوک و اینستاگرام به دنبال حکم موقتی علیه این دستور است که جریمه روزانه را برای سه ماه آینده اعمال می‌کند.

وکیلی به نام «هان اینگر بجورستروم جهرن» در این باره گفت: «این جریمه معتبر است؛ زیرا متا به مقررات عمومی حفاظت از داده اروپا (GDPR) احترام نمی‌گذارد. هیچ بحثی در مورد نقض این قوانین توسط شرکت وجود ندارد. متا قوانین حفاظت از داده اروپا را نقض می‌کند.»

متا روز سه شنبه به دادگاه گفت که پیش از این متعهد به درخواست رضایت از کاربران بوده و دات‌نت از یک رآیند تسریع شده استفاده کرده که غیرضروری است و زمان کافی برای پاسخ به شرکت نمی‌دهد.

رگولاتوری گفته است که مشخص نیست متا چه زمانی و چگونه به دنبال کسب رضایت کاربران خواهد بود و در این میان، حقوق کاربران نقض می شود.

دات‌نت می‌تواند با ارجاع تصمیم خود به هیئت حفاظت از داده اروپا که قدرت انجام این کار را دارد، در صورت موافقت با تصمیم رگولاتوری نروژ، این جریمه را دائمی کند.

این امر همچنین می‌تواند دامنه قلمروی این تصمیم را به بقیه اروپا گسترش دهد. دات‌نت هنوز این اقدام را انجام نداده است. نروژ عضو اتحادیه اروپا نیست اما بخشی از بازار واحد اروپا است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته