دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

سنگاپور بهشت توسعۀ هوش مصنوعی/ کدام مهارت‌ها به کمک فناوری تقویت می‌شوند؟

سنگاپور بهشت توسعۀ هوش مصنوعی  کدام مهارت‌ها به کمک فناوری تقویت می‌شوند؟
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کارگران سنگاپوری سریع‌ترین افراد جهان در زمینه پذیرش مهارت‌های هوش مصنوعی هستند.
کد خبر : 864511

به گزارش خبرنگار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، براساس آخرین گزارش آینده کار لینکدین، کارگران در سنگاپور سریع‌ترین افراد جهان در زمینه پذیرش مهارت‌های هوش مصنوعی هستند.

این گزارش که داده‌های ۲۵ کشور را جمع‌آوری کرده، نشان می‌دهد که سنگاپور بالاترین نرخ انتشار را دارد و سهم اعضایی که مهارت‌های هوش مصنوعی را به پروفایل خود اضافه می‌کنند، نسبت به ژانویه ۲۰۱۶، ۲۰ برابر شده است.

لینکدین در این باره گفت: این میزان به طور قابل توجهی هشت برابر بیشتر از میانگین جهانی است.

پنج کشور برتر در زمینه انتشار مهارت‌های هوش مصنوعی

براساس این گزارش، فنلاند (۱۶ برابر)، ایرلند (۱۵ برابر)، هند (۱۴ برابر)، و کانادا (۱۳ برابر) پنج کشور برتر با بیش‌ترین نرخ انتشارمهارت‌های هوش مصنوعی هستند.

پوجا چابریا، کارشناس حرفه‌ای و رئیس تحریریه آسیا - اقیانوسیه در لینکدین، گفت: سنگاپور از مدت‌ها پیش زمین حاصلخیزی برای هوش مصنوعی بوده است.

او گفت: به لطف زیرساخت دیجیتال قوی کشور، چارچوبی محکم برای حفاظت از مالکیت معنوی و اکوسیستمی پررونق از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، سرمایه گذاران فرشته و... است که سرمایه این کار را فراهم می‌کنند. ما در طول سال‌ها شاهد رشد سریع توسعه و پذیرش هوش مصنوعی بوده‌ایم که توسط استارت‌آپ‌ها و کسب‌و‌کار‌هایی که برای ایجاد جایگاه‌های جدید یا دستیابی به مزیت رقابتی بیشتر تلاش می‌کنند، تقویت شده است.

سنگاپور بهشت توسعۀ هوش مصنوعی/ کدام مهارت‌ها به کمک فناوری تقویت می‌شوند؟

مهارت‌ها توسط هوش مصنوعی قابل ارتقا هستند

به گفته لینکدین، سال ۲۰۲۲، پنج مهارت مرتبط با هوش مصنوعی که به پروفایل‌های اعضا اضافه شدند، همگی مهارت‌هایی بودند که به ظهور هوش مصنوعی مولد اشاره داشتند. این شامل مهارت‌هایی مانند پرسش و پاسخ (با رشد عظیم ۳۳۲ درصدی) طبقه بندی و سیستم‌های توصیه‌گر است.

چت بات چت جی‌پی‌تی در سال گذشته موج جدیدی از علاقه به فناوری‌های هوش مصنوعی مولد (GAI) را به راه انداخت و شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل و مایکروسافت از آن زمان به دنبال نفوذ هوش مصنوعی در کسب وکار خود هستند.

لینکدین که متعلق به مایکروسافت است، در ماه مه ویژگی‌هایی را راه‌اندازی کرد که به اعضا اجازه می‌دهد پیام‌های استخدام‌کننده، شرح شغل و نمایه‌های کاربری مبتنی بر هوش مصنوعی را ایجاد کنند.

با این حال، توانایی هوش مصنوعی در ایجاد متن، تصویر و سایر محتوا در پاسخ به ورودی‌های انسانی، ترس‌های جدیدی از جایگزینی مشاغل با فناوری را ایجاد کرده است.

۳۰۰میلیون شغل در سراسر جهان تحت تاثیر هوش مصنوعی هستند

گزارش گلدمن ساکس نشان می‌دهد ۳۰۰ میلیون شغل در سراسر جهان می‌توانند تحت تاثیر هوش مصنوعی و اتوماسیون قرار بگیرند.

لینکدین که برخی از رایج‌ترین مشاغل موجود در این پلتفرم را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده بود، متوجه شد که برای مثال ۴۵ درصد از مهارت‌های معلمان توسط هوش مصنوعی مولد به طور بالقوه قابل افزایش هستند.

لینکدین نوشت: ابزار‌های جدید هوش مصنوعی مولد فرصتی برای سبک‌کردن حجم کار و کمک به متخصصان و معلمان، فراهم می‌کند تا بر مهم‌ترین بخش‌های شغل خود تمرکز کنند. هوش مصنوعی قطعا روش و زمان انجام  بسیاری از کار‌های ما را تغییر خواهد داد. در نتیجه، مهارت‌های افراد مانند تفکر خلاق، رهبری و ارتباطات، و اطمینان از نتایج اخلاقی  نیز اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کنند.

براساس این گزارش، مهارت‌های آموزشی که می‌تواند تقویت شود شامل برنامه ریزی درسی، توسعه برنامه درسی، سوادآموزی و تدریس خصوصی است.

با این حال، ۵۳ درصد از مهارت‌های معلمان مانند مدیریت کلاس، آموزش ابتدایی و آموزش ویژه همچنان باید توسط انسان انجام شود.

سنگاپور بهشت توسعۀ هوش مصنوعی/ کدام مهارت‌ها به کمک فناوری تقویت می‌شوند؟

سهم مهارت‌هایی که به‌طور بالقوه توسط هوش مصنوعی قابل افزایش هستند عبارتند از:

مهندس نرم افزار: ۹۶ درصد

نماینده خدمات مشتری: ۷۶ درصد

صندوقدار: ۵۹ درصد

فروشنده: ۵۹ درصد

معلم: ۴۵ درصد

مدیر رویداد: ۳۹ درصد

تنها ۳ درصد از مهارت‌های مهندسان نرم افزار باید توسط انسان‌ها انجام شود.

او افزود که یکی از حوزه‌های کلیدی که مهندسان نرم افزار می‌توانند از مهارت‌های مردم خود استفاده کنند، ارتباط موثرتر با مخاطبان تجاری و غیرفنی است.

به گفته لینکدین، مشاغلی که کم‌ترین سهم از مهارت‌های بالقوه هوش مصنوعی را دارند عبارتنداز: اپراتور حوزه نفت (۱ درصد)، متخصص ایمنی بهداشت محیط (۳ درصد)، پرستار (۶ درصد) و پزشکی (۷ درصد)

انسان همیشه تحت کنترل است

به گفته لینکدین، با خودکارسازی بسیاری از حوزه‌های نیروی کار، مهارت‌های نرم روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند.

در این گزارش آمده است: برای مثال در آمریکا، سریع‌ترین رشد مهارت‌های مورد تقاضا از نوامبر ۲۰۲۲، انعطاف‌پذیری، اخلاق حرفه‌ای، ادراک اجتماعی و خود مدیریتی است.

به طور مشابه، گزارش شاخص روند کار ۲۰۲۳ مایکروسافت نشان داد که سه مهارت برتر که رهبران معتقدند ضروری هستند، قضاوت تحلیلی، انعطاف پذیری و هوش هیجانی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته