دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تولید دستگاه‌های هولتر قلب و فشار خون توسط فناوران ایرانی

تولید دستگاه‌های هولتر قلب و فشار خون توسط فناوران ایرانی
فناوران یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی موفق به تولید دستگاه‌های هولتر قلب و فشار خون برای مانتیورینگ طولانی مدت فعالیت الکتریکی قلب شدند.
کد خبر : 864262

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن اوستا، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان، از موفقیت فناوران ایرانی در شرکت دانش‌بنیان کاوشگران طب خوارزمی در زمینه طراحی و تولید دستگاه‌های هولتر قلب و فشار خون خبر داد.

وی افزود: هولتر مانیتور قلب دستگاهی است که فعالیت الکتریکی قلب (ECG) را به صورت پیوسته برای حداقل ۲۴ ساعت ثبت می‌کند. این دستگاه توسط الکترود‌های سینه‌ای، به‌راحتی به بدن بیمار وصل می‌شود و به طور مداوم سیگنال ECG قلب بیمار را در شرایط معمولی زندگی و در حین فعالیت‌های عادی روزانه روی کارت حافظه خود ثبت می‌کند تا پزشک تشخیص کامل‌تری از انواع آریتمی‌های احتمالی موجود داشته باشد؛ چرا که این اطلاعات در زمان طولانی‌تری نسبت به آنچه در محیط‌های درمانی انجام می‌شود (معمولا کمتر از یک دقیقه) ثبت شده‌اند و از ارزش تشخیصی بالایی برخوردار هستند.


به گفته وی، این شرکت فعال در حوزه دانش‌بنیان همچنین موفق به تولید نرم‌افزار‌های تحلیل فشار خون و تحلیل آنلاین فشار خون را قابلیت‌های نمایش و آنالیز داده‌های فشار خون طولانی مدت با سرعت بالا، قابلیت اتصال به دستگاه هولتر فشار خون با استفاده از پورت USB، شناسایی خودکار نوسانات فشار خون غیرطبیعی، نمایش گزارش کاملی از داده‌های فشار خون شامل نمودار‌های زمانی و تجزیه و تحلیل دقیق، قابلیت تحلیل داده‌های فشار خون برای شناسایی الگو‌های طبیعی و غیرطبیعی فشار خون و ... شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اضافه کرد: نرم‌افزار تحلیل الکتروکاردیوگرام (نوار قلب) با قابلیت رابط کاربری ساده و قابل فهم، دارای الگوریتم‌های پیشرفته برای تحلیل داده‌های ثبت شده، قابلیت تمایش نتایج یه صورت گرافیکی و عددی، قابلیت انتقال داده‌های ثبت شده به سایر نرم‌افزار‌های پزشکی و ... نیز دیگر نرم‌افزار تواید شده توسط مهندسان این شرکت دانش‌بنیان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته