بازدید سرزده وزیر ارتباطات از روند توزیع گذرنامههای زیارتی
به گزارش گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه محمود لیائی مدیرعامل شرکت ملی پست ایران برای بررسی روند ارسال گذرنامههای زیارتی و فرآیند پستی در این حوزه به صورت سرزده از منطقه پستی شمال غرب (۱۴ پستی)، منطقه پستی جنوب غرب تهران و مرکز تجزیه و مبادله شرکت ملی پست بازدید کرد.
وی در این بازدید ابتدا از باجههای پستی و معطله منطقه پستی شمالغرب بازدید کرد و در گفتگو با مردم از نزدیک در جریان فرآیند ارائه خدمت به آنان قرار گرفت.
وزیر ارتباطات در این بازدید در مواجه با مشکلی که باعث معطلی درباره گذرنامههای هموطنان شده بود از مدیرعامل شرکت ملی پست خواست با هماهنگی با مسؤولین اداره گذرنامه این مشکل به سرعت حل شود.
وی در بازدید از باجه معطله ناحیه ولیعصر منطقه پستی شمالغرب تهران به برخی از مشکلات مردم برای دریافت گذرنامههای خود رسیدگی و دستورات لازم را در این حوزه ابلاغ کرد.
زارع پور همچنین در تماس تلفنی با تعدادی از دریافت کنندگان گذرنامه، میزان رضایتمندی مردم از وضعیت ارسال و دریافت گذرنامهها توسط پست را جویا شد.
وزیر ارتباطات در ادامه به مرکز تجزیه و مبادله شرکت ملی پست رفت و از نزدیک در جریان چگونگی تجزیه و رهسپاری گذرنامههای صادر شده به مراکز پستی در سراسر کشور قرار گرفت.
وی در پایان این بازدید به منطقه پستی جنوب غرب تهران رفت و با حضور در باجه گذرنامه این منطقه در جمع متقاضیان دریافت گذرنامههای زیارتی حاضر شد و با مردم گفتگو کرد.
زارعپور در این بازدید با اشاره به تاخیرهای ارسال گذرنامهها از سوی فراجا به پست، از مردم خواست بین ۴ تا ۵ روز بعد از صدور گذرنامهها منتظر دریافت گذرنامههای خود باشند.
وی با اشاره به الکترونیکی شدن خدمات، از دستگاههای مختلف خواست نسبت به الکترونیکی کردن استعلامات بین دستگاهی برای ارائه خدمت به مردم اقدام کنند.
وزیرارتباطات با اشاره به سرمایه گذاری زیادی که دولت برای ایجاد زیرساختهای ارتباطی و الکترونیکی کردن خدمات انجام داده، افزود: مردم نباید بابت استعلامات هزینهای پرداخت کنند، چرا که دولت این هزینهها را از بیت المال انجام داده و اگر هم نیاز به پرداخت هزینهای باشد باید در مراجع تصمیم گیر در این حوزه به تصمیمات لازم اتخاذ شود.
بنابه این گزارش، در بررسیهای میدانی وزیر ارتباطات از وضعیت توزیع گذرنامههای اربعین مشخص شد که بخش زیادی از گذرنامههای صادرشده در مدت زمان مشخص و به صورت موفق به دست مردم میرسد و مشکلات موجود هم با هماهنگی شرکت ملی پست و همراهی پلیس گذرنامه قابل حل است تا هموطنان بتوانند در کوتاهترین زمان ممکن گذرنامههای خود را دریافت کنند.
انتهای پیام/