دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

به‌کارگیری کنتور قرائت از راه دور ایران‌ساخت در ۴ شهر کشور

به‌کارگیری کنتور قرائت از راه دور ایران‌ساخت در ۴ شهر کشور
پلتفرم‌های هوشمند و کنتور قرائت از راه دور که با هدف جمع‌آوری اطلاعات مشترکین در یک پلتفرم توسط محققان کشور ساخته شده است، اکنون در ۴ شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کد خبر : 864167

سید رسول البرزی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به فعالیت‌های شرکت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، گفت: یکی از محصولات این شرکت، کنتور قرائت از راه دور است که پایلوت آن در استان چهارمحال بختیاری قرار گرفت.

وی گفت: پلتفرم‌های هوشمند و کنتور قرائت از راه دور با توجه به اینکه موضوع آب در کشور بسیار حیاتی است، طراحی شده است که تمام اطلاعات مشترکین را در یک پلتفرم برای این شرکت دانش‌بنیان جمع‌آوری می‌کند. همچنین مشترکین می‌توانند میزان مصرف خود را ببیند. این اقدام منجر به ساخت شهر هوشمند می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان خبر داد: پس از ساخت این محصول و آزمایش آن با استان‌هایی همچون استان مرکزی، یزد، آذربایجان شرقی و خوزستان قرارداد منعقد و محصولات را به شرکت‌های دانش‌بنیان این استان‌ها عرضه کردیم.

البرزی خاطرنشان کرد: از آنجایی‌که این محصول در بستر اینترنت اشیا طراحی شده است، به تطبیق با پهنای باند اینترنت نیاز دارد و  در صورت افزایش پهنای باند از آن رونمایی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: علاوه بر آن شهرک‌های صنعتی و گلخانه‌ها نیز از کنتور قرائت از راه دور استفاده می‌کنند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: سال گذشته مدیریت منابع آبی شهرکرد با ظرفیت کنتور‌های قرائت از راه دور با عملکرد  بهتری صورت گرفت و خانوار‌هایی که با بحران بی‌آبی مواجه بودند، از منابع آبی مناسبی برخوردار شدند.

البرزی با اشاره به تسهیلات دریافتی از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، مطرح کرد: تاکنون سه وام نمونه‌سازی از این صندوق دریافت کردیم و اکنون نیز در فرآیند دریافت وام تولید صنعتی هستیم.

به گفته وی، امیدواریم صندوق نوآوری و شکوفایی  در برخی از حمایت‌های بلاعوض خود در حوزه توانمندسازی، مانند حمایت از دریافت استاندارد‌های بین‌المللی یا حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های خارجی، افزایش هزینه‌ها و توان شرکت‌های دانش‌بنیان را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته