زنگ خطر به صدا درآمد/ تب استفاده از چت جیپیتی در محل کار
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، نظرسنجی رویترز و ایپسوس نشان داد که بسیاری از کارگران و کارمندان در سراسر ایالات متحده برای کمک به کارهای اساسی به چت جیپیتی روی میآورند، علیرغم نگرانیهایی که کارفرمایان مانند مایکروسافت و گوگل را مجبور به محدود کردن استفاده از آن کرده است.
شرکتها در سرتاسر جهان در حال بررسی نحوه استفاده بهینه از چت جیپیتی هستند، یک برنامه چت بات که از هوش مصنوعی مولد برای برقراری مکالمه با کاربران و پاسخگویی به درخواستهای بیشمار استفاده میکند. با این حال، شرکتهای امنیتی نگرانیهایی را مطرح کردهاند که ممکن است منجر به افشای مالکیت معنوی و برنامههای آنها شود.
این افراد از چت جیپیتی برای کمک به کارهای روزمره خود مانند تهیه پیشنویس ایمیل، خلاصهسازی اسناد و انجام تحقیقات اولیه استفاده میکنند.
حدود ۲۸ درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی آنلاین در مورد هوش مصنوعی (AI) بین ۱۱ تا ۱۷ جولای گفتند که به طور منظم از چت جیپیتی در محل کار استفاده میکنند، در حالی که تنها ۲۲ درصد گفتند که کارفرمایان آنها به صراحت چنین ابزارهای خارجی را مجاز میدانند.
نظرسنجی رویترز و ایپسوس از ۲۶۲۵ بزرگسال در سراسر ایالات متحده دارای فاصله اعتبار، معیاری از دقت، حدود ۲ درصد بود.
حدود ۱۰ درصد از شرکتکنندگان در نظرسنجی گفتند که رؤسای آنها به صراحت ابزارهای هوش مصنوعی خارجی را ممنوع کردهاند، در حالی که حدود ۲۵ درصد نمیدانند که آیا شرکت آنها اجازه استفاده از این فناوری را میدهد یا خیر.
چت جیپیتی پس از راهاندازی در ماه نوامبر به سریعترین برنامه در حال رشد تاریخ تبدیل شد. این موضوع علاوه بر ایجاد هیجان، هشدارهایی را به همراه داشته است و توسعهدهنده این فناوری، اوپنایآی را در تضاد با تنظیمکنندهها قرار داده است، بهویژه در اروپا، جایی که جمعآوری انبوه دادههای شرکت مورد انتقاد ناظران حریم خصوصی قرار گرفته است.
بازبینهای انسانی سایر شرکتها ممکن است هر یک از چتهای ایجاد شده را بخوانند. اما محققان دریافتند که هوش مصنوعی میتواند دادههایی را که در طول آموزش جذب میکند، بازتولید کند و خطری بالقوه برای اطلاعات اختصاصی ایجاد کند.
بن کینگ، معاون اعتماد مشتری در شرکت امنیتی اوکتا گفت: مردم وقتی از خدمات هوش مصنوعی مولد استفاده میکنند نمیدانند چگونه از دادهها استفاده میشود.
کینگ گفت: «برای کسبوکارها، این امر بسیار مهم است، زیرا کاربران با بسیاری از شرکتهای ارائه دهنده هوش مصنوعی قرارداد ندارند -، زیرا آنها یک سرویس رایگان هستند - بنابراین شرکتها از طریق فرآیند ارزیابی معمول خود در معرض خطر قرار نمیگیرند.
اوپنایآی از اظهار نظر در مورد پیامدهای استفاده از چت جیپیتی توسط کارمندان خودداری کرد، اما یک پست وبلاگ اخیر شرکت را برجسته کرد که به شرکای شرکت اطمینان میداد که از دادههای آنها برای آموزش بیشتر چت بات استفاده نمیشود، مگر اینکه آنها صراحتا اجازه اینکار را بدهند.
هنگامی که مردم از گوگل بارد استفاده میکنند، دادههایی مانند متن، مکان و سایر اطلاعات را جمع آوری میکند. این شرکت به کاربران اجازه میدهد تا فعالیتهای گذشته را از حسابهای خود حذف کنند و درخواست کنند که محتوای وارد شده به هوش مصنوعی حذف شود.
گوگل متعلق به آلفابت وقتی جزئیات بیشتری درخواست شد از اظهار نظر خودداری کرد. مایکروسافت به این درخواست نظر پاسخ نداد.
انتهای پیام/