دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
فیزیکدان هاروارد:

هوش مصنوعی فرازمینی به پیشرفت‌ فناوری کمک می‌کند

هوش مصنوعی فرازمینی به پیشرفت‌ فناوری کمک می‌کند
فیزیکدان هاروارد گفت: سیستم‌های هوش مصنوعی زمینی می‌توانند از سیستم‌های هوش مصنوعی فرازمینی یاد بگیرند و به جهش کوانتومی در پیشرفت‌های فناوری کمک کند.
کد خبر : 860860

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فیزیکدان هاروارد می‌گوید هوش مصنوعی فرازمینی می‌تواند به جهش کوانتومی در پیشرفت‌های فناوری کمک کند.

آوی لوب فیزیکدان دانشگاه هاروارد گفت: سیستم‌های هوش مصنوعی ما می‌توانند از سیستم‌های هوش مصنوعی فرازمینی یاد بگیرند. پدیده یوفو (UFO) به موضوعی جذاب برای عموم تبدیل شده است چرا که تنها فکر کردن به وجود حیات فرازمینی در خط زیبای واقعیت قرار دارد.
 
حال با روشن شدن این بحث در صحنه بزرگ سیاسی، یک فیزیکدان دانشگاه هاروارد از دولت می‌خواهد که در این باره شفاف‌ترعمل کند چرا که این اطلاعات می‌تواند پیشرفت‌های تکنولوژیکی آمریکا در زمینه هوش مصنوعی را به همراه داشته باشد.
 
آوی لوب در مورد انقلاب فناوری این کشور گفت: سیستم‌های هوش مصنوعی ما می‌توانند از سیستم‌های هوش مصنوعی فرازمینی یاد بگیرند.
 
لوب در حالی که از این فرصت به عنوان جهش کوانتومی در پیشرفت فناوری ما یاد می‌کرد گفت: گجت‌هایی را تصور کنید که از هوش مصنوعی، بسیار پیشرفته‌تر از ما استفاده می‌کنند.
 
او در ادامه با مقایسه تجربه یادگیری بالقوه از اشکال حیات فرازمینی با آنچه که یک نفر می‌تواند از همسایه خود یاد بگیرد، ادامه داد: اگرهمسایه‌ها خیلی پیشرفته‌تر از شما باشند می‌توانید از آن‌ها یاد بگیرید و البته  پاداش آن  در این مورد می‌تواند خطرات بیشتر باشد.
 
اگرچه ایده چنین همکاری دور از دسترس به نظر می‌رسد، اما به نظر می‌رسد قابلیت‌های این فناوری بی‌پایان است چرا که پیشرفت سریع آن در این صنعت نگرانی کارشناسان و مقامات دولتی را به دنبال داشته است. 
 
به تازگی هفت توسعه دهنده برتر این کشور با دستورالعمل‌های کاخ سفید برای اطمینان از توسعه ایمن این فناوری موافقت کرده اند.
 
دولت بایدن برای استفاده حداکثری از پتانسیل هوش مصنوعی روز جمعه بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن این صنعت را به حمایت از بالاترین استاندارد‌ها تشویق کرد تا اطمینان حاصل شود که نوآوری به قیمت حقوق و امنیت آمریکایی‌ها تمام نمی‌شود.
 
با وجود پیشرفت در فضای فناوری، فیزیکدان هاروارد استدلال کرد که ما به اندازه‌ای که دوست داریم  و فکر می‌کنیم پیشرفته نیستیم، زیرا فناوری ما هنوز جوان است. 
 
ما فقط یک قرن علم و فناوری داشتیم که بخشی از صد میلیون سال جهان است. لوب گفت: می‌دانید این بخش کوچکی از تاریخ است تاریخ کیهانی که ما تکنولوژی‌های خود را بر روی آن توسعه دادیم.
 
در جریان جلسه روز چهارشنبه کمیته نظارت مجلس نمایندگان، «دیوید گروش» (David Grusch)، خلبان سابق نیروی دریایی، «رایان گریوز» (Ryan Graves) و «دیوید فراور» (David Fravor)، فرمانده سابق نیروی دریایی به سؤالات قانون‌گذاران در این زمینه پاسخ دادند و بر دهه‌ها پنهان‌کاری دولت در مورد یوفو‌ها که اکنون به عنوان پدیده‌های غیرعادی ناشناخته (UAP) شناخته می‌شوند، تأکید کردند.
 
گروش گفت: دولت از دهه ۱۹۳۰ شی پرنده ناشناس بیولوژیکی با منشا غیرانسانی می‌شناسد و مکان‌های دقیق نگهداری آن‌ها را می‌داند.
 
لوب بیان کرد: ممکن است زمان آن فرارسیده باشد که  به این سؤال پاسخ دهیم که آیا فرازمینی‌ها وجود دارند یا خیر.  
 
لوب با این استدلال که ما شواهد بهتری همراه با داده‌های واقعی که دولت ممکن است داشته باشد، داریم، به میزبان نیل کاوتو گفت: اگر دولت به مواد چنین اشیایی دسترسی داشته باشد آن‌ها باید داده‌ها را منتشر کنند، زیرا این یک موضوع علمی است.
 
کاخ سفید محل زندگی احتمالی موجودات فضایی را فاش کرد: نمی‌دانیم لوب هنگام اشاره به همکاری فرضی با ناشناخته‌ها گفت که هیچ خطری را نمی‌بیند. او گفت:  درواقع، من آن را بیشتر به‌عنوان فرصتی برای خودمان می‌بینم. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته