دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

جلوگیری از خوردگی تجهیزات صنعتی با محلول‌های ساخت داخل

جلوگیری از خوردگی تجهیزات صنعتی با محلول‌های ساخت داخل
تولید انواع محلول‌ها و سیالات ضد رسوب، خوردگی و زنگ‌زدگی توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان به حفظ سرمایه‌های ارزی و افزایش دوام تجهیزات صنعتی کمک کرده است.
کد خبر : 859484

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محلول‌های ضد رسوب، زنگ‌زدگی و خوردگی که اصطلاحاً با عنوان «میتره» شناخته می‌شوند در دو نوع گرم و سرد، رسوب‌زدایی و رفع گرفتگی‌ها، جرم‌گیری لوله‌ها و جلوگیری از خوردگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. کاربرد میتره‌ها دامنه گسترده‌ای دارد و از مصارف خانگی تا خودرویی و صنایع را شامل می‌شود.

محمدهادی شعله مدیرعامل یک شرکت پژوهشی با بیان این مطلب به توانمندی محققان و فناوران این شرکت در تولید انواع محلول‌های ضد رسوب اشاره و عنوان کرد: با اختراع و کسب دانش فنی محصولات فناور در حوزه رسوب‌زدایی و جلوگیری از خوردگی که با عنوان میتره شناخته می‌شوند، توانستیم بخشی از نیاز بازار و صنایع به این فرآورده‌ها را تأمین کنیم.

وی با بیان تنوع و گستردگی تولیدات شرکت دانش‌بنیان متبوعش افزود: ازجمله تولیدات این شرکت می‌توان انواع محلول‌های ضدرسوب و ضدخوردگی میتره‌های صنعتی، محلول‌های رسوب‌بردار میتره‌های سرد، میتره خودرویی، رسوب بردار پکیج‌های گرمایشی و سرمایشی، میتره CS شامل ضدیخ، ضدجوش، ضدرسوب، ضدخوردگی و ضدکف و میتره‌های ویژه کشتی را ذکر کرد.

مدیرعامل این شرکت پژوهشی با اشاره به فرموله و سنتز کردن انواع بایوساید‌ها و آنتی بیوفولینگ‌های تخصصی و نسل جدید آنتی اسکالانت‌های پلیمری و پلیمری-فسفناته با هدف بی‌نیازی از واردات نمونه‌های خارجی مطرح کرد: همچنین این شرکت با فرموله و تولید مواد ضدخوردگی سیالات نفتی و همچنین انواع آنتی فوم‌های صنعتی، گامی در راستای تولید محصولات تخصصی در فرآورده‌های هیدروکربنی برداشته است.

این فعال حوزه دانش‌بنیان درباره اهمیت و جایگاه تولید سیالات صنعتی ازجمله محلول‌های ضد رسوب و ضد خوردگی گفت: با توجه به بالا بودن دانش فنی محصولات مبنی بر کنترل خوردگی و ضرورت افزایش عمر سیستم‌های بزرگ، عمده مخاطبان این محصولات، پالایشگاه‌های گازی، پتروشیمی‌ها، کارخانه‌ها فولاد، نیروگاه‌ها، صنایع خودروسازی هستند.

وی با بیان اینکه محصول میتره سرد و صنعتی هیچ‌گونه نمونه مشابه داخلی و خارجی ندارد، تشریح کرد: این محصول با توجه به مخاطبان ما که صناع بزرگ نفت و گاز هستند از خروج ارز تقریباً و سرمایه‌های ملی جلوگیری کرده؛ چراکه با وجود کیفیت منحصربه‌فرد و برخورداری از گواهینامه‌های مورد تأیید بین‌المللی از قیمت مناسبی نسبت به محصولات دیگر که کارایی پایین‌تری دارند، برخوردار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته