دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چت‌ جی‌تی‌پی شخصی‌تر می‌شود/ کاربران می‌توانند دستورهای سفارشی بدهند

چت‌ جی‌تی‌پی شخصی‌تر می‌شود  کاربران می‌توانند دستورهای سفارشی بدهند
«اوپن‌ ای‌آی» دستورالعمل‌های ویژه‌ای برای شخصی‌تر کردن «چت جی‌پی‌تی» راه‌اندازی کرده است که به‌زودی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.
کد خبر : 859423

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، «اوپن‌ ای‌آی» (OpenAI) دستورالعمل‌های ویژه‌ای برای کاربران «چت جی‌پی‌تی» (ChatGPT) راه‌اندازی کرده است. اکنون چت جی‌پی‌تی در فاز بتا و فقط برای کاربران نسخه پلاس، این امکان را به کاربران داده تا برنامه خود را با دستورالعمل‌هایی که این چت‌بات همیشه در حافظه خود به یاد دارد، به‌روزرسانی کنند.

به گفته اوپن‌ ای‌آی «ما بازخورد کاربران را در مورد اصطکاک شروع دوباره هر مکالمه چت جی‌پی‌تی شنیده‌ایم. اپل به‌آرامی در حال کار روی "اپل جی‌پی‌تی" (Apple GPT) برای رقابت با "اوپن‌ ای‌آی" (OpenAI) است.»

محققان ادعا می‌کنند که عملکرد و دقت چت‌بات‌ها در طول زمان کاهش یافته است. طبق گفته اوپن‌ ای‌آی، دو پرسش وجود دارد که کاربر باید برای استفاده از دستورالعمل‌های سفارشی به آن‌ها پاسخ دهد؛ سوال اول این است که دوست دارند چت جی‌پی‌تی برای ارائه پاسخ‌های بهتر درباره آن‌ها چه بداند؟ و اینکه تمایل دارند چت جی‌پی‌تی چگونه پاسخ دهد؟

محدودیت کاراکتری برای تایپ در پاسخ کاربر در حال حاضر روی هزار و ۵۰۰ قرار دارد. دستورالعمل‌های سفارشی پاسخ نسبتا مثبتی در رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرده است.

این شرکت معتقد است که «در طول دوره آزمایشی یا بتا، چت‌بات همیشه دستور‌ کاربر را به طور کامل تفسیر نخواهد کرد. گاهی اوقات ممکن است چت جی‌پی‌تی دستورالعمل‌ها را نادیده بگیرد یا در صورت عدم تمایل از آن‌ها استفاده کند.»

اوپن‌ ای‌آی با اشاره به نگرانی‌های امنیتی گفته است که «آی‌پی‌ای (API) تعدیل آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده که در صورت نقض سیاست‌های استفاده، دستورالعمل‌ها ذخیره نخواهند شد. این مدل همچنین می‌تواند دستورالعمل‌هایی را که منجر به پاسخ‌های نامناسب می‌شوند نقض کند یا  نادیده بگیرد.»

به گفته «ورج باژوان» مدیر محصول استراتژیک اوپن‌ ای‌آی «وقتی از چت جی‌پی‌تی خواسته است نکاتی درباره قتل افراد به او بگوید، این چت‌بات از پاسخ دادن امتناع کرده است.»

اوپن‌ ای‌آی اکنون در ۲۲ کشور ارائه شده است، در هفته‌های آینده این ویژگی برای کاربران بریتانیا و اتحادیه اروپا نیز عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته