دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

شارژ همزمان ۶ دستگاه اپل با طراحی یک ایستگاه شارژر سریع

شارژ همزمان ۶ دستگاه اپل با طراحی یک ایستگاه شارژر سریع
شرکت فناوری «ای‌اس‌آر» با تولید نخستین ایستگاه شارژ سریع توانسته است ۶ دستگاه اپل را به طور همزمان شارژ کند.
کد خبر : 860768

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از نیواطلس، یکی از مزایای استفاده از فناوری اپل این است که همگام‌سازی کاربرپسندی را بین دستگاه‌ها ارائه می‌دهد. با این حال، یکی از نکات منفی، عدم همگام‌سازی در مورد شارژ این دستگاه‌ها است.

هر فردی که بیش از یک گوشی یا لپ‌تاپ داشته باشد، می‌داند که روش‌های شارژ کردن بسیاری از گجت‌های اپل چیزی جز انسجام نیست. همچنین اغلب برای استفاده تمام روزه نیاز به شارژ مکرر دارند.

شرکت فناوری «ای‌اس‌آر» (ESR) قصد دارد با نخستین ایستگاه شارژ سریع دارای گواهی اپل که ۶ دستگاه را در خود جای داده و در بسیاری از مدل‌ها سازگار است، زندگی را بسیار ساده‌تر کند. آیفون، لپ‌تاپ، آی‌پی، اپل واچ، ایرپاد و پد ماوس به سرعت و با خیال راحت در یک نقطه با این ایستگاه جمع‌وجور شارژ می‌شوند. همچنین به‌عنوان پایه تلفن برای تماس‌های تصویری هم عمل می‌کند.

سه داک شارژ بی‌سیم مغناطیسی برای جای دادن یک ساعت، مجموعه‌ای از ایربادها و یک گوشی طراحی‌شده‌ و بدون هیچ خطری برای قطع شدن آن‌ها، در دستگاه‌ها  به‌صورت خودکار قرار خواهد گرفت. پورت‌های ساعت و تلفن به ترتیب برای اپل‌واچ و مگ‌سیف ساخته شده‌اند.

در کنار این ایستگاه یک پورت «یو‌اس‌بی - ای» (USB - A) و دو پورت «یواس‌بی - سی» (USB - C) قراردارد که همگی برای ارائه بهترین شارژ برای دستگاه‌های متصل طراحی شده‌اند.

«گلکسی نیترید» Galaxy Nitride (GaN) شارژ ۱۰۰ وات از پورت‌های یواس‌بی - سی را برای لپ‌تاپ یا آی‌پد شما ارائه می‌دهد. شارژ گلکسی نیترید گرمای کمتر و سرعت بیشتری تولید می‌کند، درحالی‌که فضای کمتری را می‌گیرد.

اگر هر ۶ پورت اشغال شوند، وات کلی کاهش می‌یابد، اما دارای توزیع برق هوشمند است که به‌طور خودکار نحوه تقسیم آب بین دستگاه‌ها را تنظیم می‌کند. این ایستگاه همچنین از یک فن «کرای‌بوست» (CryoBoost) خنک‌کننده گوشی استفاده می‌کند که خنک ماندن آیفون و پورت را برای سرعت شارژ بهینه و سلامت باتری تضمین می‌کند. فن و چراغ‌های وضعیت شارژ را می‌توان در صورت نیاز خاموش کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، انتظار می‌رود این ایستگاه شارژ با قیمت ۱۷۹ دلار در اواخر سال جاری میلادی روانه بازار شود، اما ای اس آر در کمپین استارتر خود پرنده‌های اولیه دیگری هم دارد. قیمت‌ها از ۱۵۴ دلار شروع می‌شوند و انتظار می‌رود تحویل آن‌ها از اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شود.

تحویل این فناوری جدید در سراسر جهان نیست اما ایالات‌متحده، کانادا، بریتانیا و بسیاری از کشورهای بزرگ اروپایی را پوشش می‌دهد. 

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها: شارژ فناوری اپل
ارسال نظر
قالیشویی ادیب