دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
تعهد شرکت‌های برتر هوش‌مصنوعی به کاخ سفید؛

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی برچسب‌گذاری می‌شود

محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی برچسب‌گذاری می‌شود
شرکت‌های برتر هوش مصنوعی به صورت داوطلبانه به کاخ سفید تعهد دادند تا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را برچسب‌گذاری کنند.
کد خبر : 859178

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، به گفته دولت بایدن، شرکت‌های برتر هوش مصنوعی از جمله اوپن ای‌آی، آلفابت و متا، تعهدات داوطلبانه‌ای به کاخ سفید برای اجرای اقداماتی مانند برچسب‌گذاری محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی داده‌اند تا با اینکار به ایمن‌تر کردن این فناوری کمک کنند.

این شرکت‌ها شامل آنتروپیک، اینفلکشن، آمازون و ماکروسافت نیز می‌شوند. آن‌ها متعهد شدند که سیستم‌های هوش مصنوعی را قبل از انتشار به طور کامل آزمایش کند و اطلاعاتی را در مورد چگونگی کاهش خطرات و سرمایه‌گذاری در امنیت سایبری به اشتراک بگذارد.

این اقدام به عنوان یک پیروزی برای تلاش دولت بایدن برای تنظیم فناوری محسوب می‌شود که افزایش سرمایه گذاری و محبوبیت مصرف کننده را تجربه کرده است.

از آنجایی که هوش مصنوعی مولد از داده‌ها برای ایجاد محتوای جدید مانند مدل زبانی انسانی چت جی‌پی‌تی استفاده می‌کند، امسال به شدت محبوب شد، قانون گذاران در سراسر جهان شروع به بررسی چگونگی کاهش خطرات این فناوری نوظهور برای امنیت ملی و اقتصاد کردند.

چاک شومر، عضو اکثریت سنای آمریکا در ماه ژوئن خواستار قانون جامع برای پیشبرد و تضمین حفاظت از هوش مصنوعی شد.

کنگره در حال بررسی لایحه‌ای است که تبلیغات سیاسی را ملزم به افشای این موضوع می‌کند که آیا از هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر یا محتوای دیگر استفاده شده است یا خیر.

رئیس جمهور جو بایدن که روز جمعه میزبان مدیران هفت شرکت در کاخ سفید است، همچنین در حال کار بر روی توسعه یک فرمان اجرایی و قانون دو حزبی در مورد فناوری هوش مصنوعی است.

به عنوان بخشی از این تلاش، هفت شرکت متعهد به توسعه سیستمی برای "برچسب‌گذاری" تمام اشکال محتوا، از متن، تصویر، صدا گرفته تا ویدیو‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی شدند تا کاربران بدانند چه زمانی از این فناوری استفاده شده است.

این برچسب‌گذاری که به صورت فنی در محتوا تعبیه شده، احتمالا تشخیص تصاویر یا صدا‌های جعل عمیق را برای کاربران آسان‌تر خواهد کرد. برای مثال ممکن است خشونتی را نشان دهند که رخ نداده است، کلاهبرداری بهتری ایجاد کنند یا عکسی از یک سیاست مدار را تحریف کنند تا فرد را در شرایط ناخوشایندی قرار دهند.

مشخص نیست که برچسب‌گذاری چگونه در به اشتراک گذاری اطلاعات مشهود خواهد بود.

این شرکت‌ها همچنین متعهد شدند که با توسعه هوش مصنوعی روی حفاظت از حریم خصوصی کاربران تمرکز کنند و اطمینان حاصل کنند که این فناوری عاری از تعصب است و برای تبعیض علیه گروه‌های آسیب پذیر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. تعهدات دیگر شامل توسعه راه حل‌های هوش مصنوعی برای مشکلات علمی مانند تحقیقات پزشکی و کاهش تغییرات اقلیمی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب