دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چت‌بات هوش مصنوعی «بارد» در دسترس نوجوانان قرار گرفت

چت‌بات هوش مصنوعی «بارد» در دسترس نوجوانان قرار گرفت
گوگل می‌گوید برای محافظت از کاربران جوان‌تر چت‌بات هوش مصنوعی «بارد» چارچوب‌های خاصی در نظر گرفته است.
کد خبر : 879427

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از انگجت، در ماه سپتامبر، گوگل تجربه جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی خود را در اختیار نوجوانان ایالات متحده قرار داد و به آن‌ها امکان دسترسی به نتایج غنی‌تر با اطلاعات و لینک‌های بیشتر را داد.

در حال حاضر، این شرکت به نوجوانان در اکثر کشور‌های جهان نیز امکان دسترسی به چت‌بات هوش مصنوعی بارد را داده است، تا زمانی که زبان آن‌ها انگلیسی باشد و حداقل سن مورد نیاز برای مدیریت حساب گوگل خود را داشته باشند. توجه داشته باشید که حداقل سن مورد نیاز در کشور‌ها متفاوت است، اما بین ۱۳ تا ۱۶ سال است.

گوگل می‌گوید نوجوانان می‌توانند از بارد نکاتی در مورد نوشتن، مانند نحوه نوشتن صحبت‌های معلم، پیشنهاد‌هایی در مورد دانشگاه‌هایی که باید درخواست بدهند و همچنین برای ارائه ایده‌های پروژه نمایشگاه علمی خود کمک بگیرند. به عبارت دیگر، سوالاتی که کودکان هم سن و سال خود در گوگل مطرح می‌کنند. این شرکت همچنین در حال اضافه کردن یک تجربه یادگیری ریاضی است، بنابراین کاربران نوجوان می‌توانند یک سوال ریاضی تایپ کنند یا عکسی از آن آپلود کنند، و چت‌بات می‌تواند راه حل گام به گام خود را به آن‌ها نشان دهد.

گوگل می‌گوید مشابه زمانی که تجربه جستجوی مولد (SGE) را برای کاربران خردسالان خود باز کرد، اکنون نیز تدابیر حفاظتی مناسبی را در دستور کار قرار داده است. این شرکت به بارد آموزش داد تا محتوای نامناسب را برای کاربران جوان‌تر تشخیص دهد تا هیچ پاسخ غیرقانونی یا دارای الویت سنی را در اختیار آن‌ها قرار ندهد.

علاوه بر این، هنگامی که یک کاربر نوجوان اولین سوال مبتنی بر واقعیت خود را می‌پرسد، بارد به طور خودکار ویژگی پاسخ دو مرحله‌ای خود را اجرا خواهد کرد، زیرا ممکن است آن‌ها از یک پدیده رایج به نام توهم در مدل‌های زبانی بزرگ آگاه نباشند. وقتی یک چت بات هوش مصنوعی مولد دچار توهم می‌شود، به این معنی است که پاسخ‌های بی‌معنی و نادرست می‌دهد.  

گوگل می‌گوید به زودی برای همه کاربران جدید ویژگی پاسخ دو مرحله‌ای را انجام خواهد داد که به معنی بازگشت نتایج گوگل برای یک سوال است. برای نوجوانان، توصیه می‌شود حتی پس از اولین سوال برای کمک به آن‌ها در توسعه سواد اطلاعاتی و مهارت‌های تفکر انتقادی استفاده از چک کردن دوباره را توصیه می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته