دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رصد ستارگان با «هستیا»؛

ابزار جدیدی که گوشی هوشمندتان را تبدیل به تلسکوپ می‌کند+ فیلم

ابزار جدیدی که گوشی هوشمندتان را تبدیل به تلسکوپ می‌کند+ فیلم
یک شرکت فرانسوی ابزاری طراحی کرده است که از قدرت سنسور گوشی هوشمند شما برای عکاسی از ستاره‌ها استفاده می‌کند.
کد خبر : 858976

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اگر تا به حال دوربین گوشی هوشمند خود را در ماه کامل به سمت آسمان گرفته باشید، احتمال دارد که از نتیجه کار بسیار ناامید شده باشید. شرکت فرانسوی سازنده تلسکوپ هوشمند «ویونس» (Vaonis) قصد دارد با دستگاه «هستیا» (Hestia) شما را به اجرم آسمانی نزدیک‌تر کند؛ تلسکوپی به اندازه یک کتاب که از قدرت سنسور گوشی هوشمند شما برای عکاسی از ستاره‌ها استفاده می‌کند.

سیریل دوپوی، بنیانگذار این شرکت می‌گوید: تلسکوپ‌های هوشمند استلینا و وسپرا از زمان راه اندازی، موفقیت‌های جهانی داشته اند و امسال، ما محدودیت‌های کوچک سازی را با یک نوآوری جدید به عقب برمی گردانیم: «هستیا». ما برای کاهش هزینه‌ها و ارائه تلسکوپی که واقعا برای همه قابل دسترس باشد، به قدرتمندترین و پرکاربردترین فناوری تکیه کرده ایم: گوشی هوشمند شما.

همانند تلسکوپ هوشمند وسپرا از ویونس، هستیا به دنبال سرمایه تولید در «کیک استارتر» است. این دستگاه ابعادی برابر با ۱۷ * ۲۵ * ۵.۵ سانتی متر (۶.۷ * ۹.۵ * ۲.۲ اینچ) دارد و وزن آن به ۵۰۰ گرم (کمی بیشتر از یک پوند) می‌رسد و دارای اپتیک ۳۰ میلی متری متشکل از شش لنز در سه گروه است.

نور وارد شده به سیستم توسط منشور‌ها هدایت می‌شود تا به سمت آرایه دوربین در پشت گوشی هوشمند اخیر متمرکز شود، و آهنربا‌های متحرک به کاربر کمک می‌کنند تا دوربین اصلی را به گونه‌ای تنظیم کند که روی چشم کاربر قرار گیرد.

ابزار جدیدی که گوشی هوشمندتان را تبدیل به تلسکوپ می‌کند

مواردی مانند اندازه سنسور و تعریف تصویر به گوشی هوشمند مورد استفاده با تلسکوپ بستگی خواهد داشت، اما تا بزرگنمایی  ۲۵ برابر امکان پذیر است و این مجموعه در کنار یک اپلیکیشن همراه موبایل کار می‌کند که از الگوریتم‌های پردازش اختصاصی برای ترکیب تصاویر متعدد با نوردهی کوتاه استفاده می‌کند تا یک نمای واحد از آسمان شب را از طریق لنز شکل دهد.

این برنامه همچنین یک نقشه تعاملی از آسمان را در دسترس کاربر قرار می‌دهد که به مکان یابی اهداف جالب و همچنین موقعیت یابی واحد برای بهترین نتایج کمک می‌کند. برای کسانی که می‌خواهند اطلاعات بیشتری در مورد آنچه در تصویر دیده می‌شود به دست آورند، کتابخانه‌ای از اطلاعات نجومی تنها با یک ضربه در دسترس است و و راهی آسان برای افرادی که تازه به رصد ستارگان می‌پردازند یا کسانی که به این موضوع علاقه‌مند هستند، ارائه می‌دهد.

تلسکوپ هستیا را می‌توان با یک فیلتر خورشیدی تعویض کرد که به کاربران اجازه می‌دهد فعالیت‌های خورشید را تحت نظر بگیرند. همچنین می‌توان با یک فیلتر خورشیدی، لکه‌های خورشیدی را قابل مشاهده کرد. هستیا به شما کمک می‌کند تا رفتار خورشید، تاثیر آن بر آب و هوای فضا و تاثیر آن بر سیاره ما را درک کنید.

قیمت این محصول از ۱۴۹ دلار شروع می‌شود، هر چند که برای سه پایه قابل تنظیم، فیلتر خورشیدی و هارد باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته