نظارت بر حریم خصوصی کاربران چتباتهای هوش مصنوعی در اتحادیه اروپا
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از تک کرانچ، چت ربات هوش مصنوعی گوگل بارد پس از ایجاد برخی تغییرات برای افزایش شفافیت و کنترل کاربران، بالاخره در اتحادیه اروپا راه اندازی شد. تنظیمکنندههای حریم خصوصی اتحادیه همچنان مراقب آنها هستند چرا که باید تصمیمات بزرگی در مورد چگونگی اجرای قانون حفاظت از دادههای این بلوک در مورد هوش مصنوعی مولد باید گرفته شود.
سرپرست رگولاتوری حفاظت از دادههای گوگل در این منطقه، گفت که پس از راه اندازی بارد به تعامل با غولهای فناوری ادامه خواهد داد. کمیسیون حفاظت از دادههای ایرلند همچنین گفت گوگل با انجام بررسی و گزارش به ناظر در سه ماه آینده (حدود اواسط اکتبر) موافقت کرده است؛ بنابراین در ماههای آینده شاهد توجه بیشتر رگولاتوری به این چت بات هوش مصنوعی خواهیم بود.
در عین حال هیات حفاظت از داده اروپا (EDPB) وظیفه بررسی انطباق چت باتهای هوش مصنوعی با مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا (GDPR) را دارد. نیروی ضربت در ابتدا بر روی چت جیپیتی متمرکز بود.
گوگل پیش از راه اندازی بارد، تغییراتی در آن اعمال کرده است که از جمله آنها میتوان به افزایش شفافیت و تغییر در کنترلهای کاربران اشاره کرد.
گراهام دویل، معاون کمیسیونر کمیسیون حفاظت از داده ایرلند (DPC) گفت: ما به تعامل خود با گوگل در رابطه با پس از راه اندازی بارد ادامه خواهیم داد و گوگل توافق کرده است که پس از سه ماه از عملیاتی شدن بارد در اتحادیه اروپا، بررسی و ارائه گزارش به کمیسیون حفاظت از داده ایرلند (DPC) را انجام دهد.
وی افزود: علاوه بر این، هیات حفاظت از داده اروپا اوایل امسال کارگروهی را تشکیل داد که ما عضو آن هستیم و به موضوعات مختلف در این فضا میپردازیم.
عرضه رقیب چت جیپیتی گوگل توسط اتحادیه اروپا ماه گذشته و پس از آنکه رگولاتوری ایرلندی به سرعت به دنبال اطلاعاتی بود که گوگل نتوانسته بود در اختیار آن ها قرار دهد، به تعویق افتاد.
گوگل هیچ جزئیاتی در مورد گامهای خاص برداشته شده برای کاهش ریسک نظارتی خود در اتحادیه اروپا ارائه نکرد - اما ادعا کرد که فعالانه با کارشناسان، سیاست گذاران و قانون گذاران حریم خصوصی در این زمینه درگیر شده است.
ما با سوالاتی در مورد شفافیت و تغییرات کنترل کاربران پیش از راه اندازی کلاد در اتحادیه اروپا به سراغ این غول فناوری رفتیم و سخنگوی این شرکت تعدادی از حوزههایی که به آنها توجه کرده را مورد تاکید قرار داد که به گفته او تضمین میکند این فناوری را مسئولانه گسترش می دهد - از جمله محدود کردن دسترسی به فضای ابری برای کاربران ۱۸ ساله که حساب گوگل دارند.
یکی از تغییرات بزرگ این است که گوگل یک هاب حریم خصوصی جدید ایجاد کرده که به گفته او بررسی توضیحات کنترلهای حریم خصوصی موجود را برای کاربران آسان میکند.براساس اطلاعات موجود در این هاب، پایههای قانونی مورد ادعای گوگل برای فضای ابری شامل اجرای یک قرارداد و منافع قانونی است.
انتهای پیام/