دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سوءاستفاده ایلان ماسک از سرمایه‌های تسلا برای ساخت یک عمارت شیشه‌ای

سوءاستفاده ایلان ماسک از سرمایه‌های تسلا برای ساخت یک عمارت شیشه‌ای
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا از منابع این شرکت برای پروژه ساخت یک عمارت شیشه‌ای در نزدیکی کارخانه بزرگ تسلا سوءاستفاده کرده است.
کد خبر : 857814

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، براساس گزارشی جدید، اعضای هیات مدیره تسلا با احتیاط بررسی کردند که آیا ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت از منابع شرکت در پروژه ساخت یک عمارت شیشه ای در نزدیکی مقر این شرکت در تگزاس سوء استفاده کرده است.

وال استریت ژورنال روز سه شنبه گزارش داد که این طرح ها که «پروژه ۴۲» نام گرفته و در داخل شرکت به عنوان عمارتی برای ماسک توصیف شده، شامل یک ساختمان شیشه ای عظیم در نزدیکی کارخانه بزرگ تسلا در آستین است.

افراد آشنا به این موضوع به مجله گفتند که پس از سفارش میلیون ها دلار شیشه تخصصی، اعضای هیات مدیره تسلا بررسی کردند که آیا از منابع شرکت سو استفاده شده است و آیا خود ماسک در این زمینه نقش داشته است یا خیر؟

به گفته این افراد، نقشه های این ساختمان در طول زمان تکامل یافته اند، اما حداقل برخی از آن‌ها یک منطقه مسکونی با اتاق خواب، حمام و آشپزخانه را نشان می دهند.

براساس این گزارش، یکی از تفسیرها این ساختمان را به صورت یک مکعب شیشه ای شبیه به فروشگاه اپل در خیابان پنجم منهتن به تصویر کشیده و دیگری آن را به صورت یک "شش ضلعی پیچ خورده" در کنار بدنه ای از آب با کارخانه تسلا در پس زمینه نشان داده است.

تفسیر دیگر یک آبشار را به عنوان بخشی از محوطه سازی به تصویر کشیده اند و برخی از کارمندان تسلا تصور می کنند که این پروژه می تواند شامل نوعی موزه باشد.

ساختمان مورد نظر ساخته نشده است و فعالان تسلا گفته اند که از وضعیت پروژه یا نتیجه تحقیقات هیات مدیره مطمئن نیستند.

ماسک و هیات مدیره تسلا به درخواست ژورنالیست‌ها برای اظهار نظر واکنشی نشان ندادند. تسلا بخش روابط رسانه‌ای ندارد و به پرسش‌های مطبوعاتی پاسخ نمی دهد.

به نظر می رسد این پروژه مرموز حداقل به یک سال پیش بر می گردد، زمانی که بلومبرگ گزارش داد هیات مدیره تسلا در حال بررسی خرید بزرگ شیشه های گران قیمت و تخصصی است.

براساس گزارش بلومبرگ، تحقیقات داخلی پس از ثبت سفارش خرید شیشه ای برای گروه های مالی و حسابرسی داخلی تسلا آغاز شد.

بحران جهانی زنجیره تامین، دستیابی به شیشه را دشوار کرده بود، اما وضعیت "کارخانه تولید جهانی" این شرکت، دستیابی به مواد ساختمانی با تقاضای بالا را آسان تر کرد.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته