دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۱۲۴ محصول برای هوشمندسازی شهر‌ها عرضه شد

۱۲۴ محصول برای هوشمندسازی شهر‌ها عرضه شد
۱۲۴ محصول فناورانه مؤثر و کارآمد در هوشمندسازی شهر‌ها عرضه شد تا در صورت اتصال به بازار تقاضا؛ مدیران شهری گامی بلند به‌سوی داشتن شهر‌های هوشمند بردارند.
کد خبر : 857088

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، شبکه فن‌بازار ملی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری که محلی برای مبادلات فناوری بوده با اتصال بازار عرضه به تقاضا در تلاش است تا در امر توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان تسهیلگری کند.

در همین راستا نیز اکنون ۱۲۴ محصول فناورانه را معرفی کرده تا بازار تقاضا نیاز‌های خود را با استفاده از تولیدات بومی مرتفع کند. به دنبال شکل‌گیری مفهوم دولت الکترونیک، اصطلاح شهر الکترونیک یا شهر هوشمند نیز مطرح شد. به‌گونه‌ای که امروزه یکی از راه‌های شناسایی شهر‌های پیشرفته جهان معیارهایی، چون استفاده آن‌ها از سیستم‌های هوشمندانه و خلاق در مدیریت شهری است.

شهر هوشمند یک مدل توسعه شهری بوده که از تعامل بازیگران مختلف به وجود می‌آید و نمایانگر طیفی از اهداف و ویژگی‌های مختلف است، مفهوم شهر هوشمند درجه اول شهر را به‌عنوان یک سیستم که دارای زیرسیستم‌های متعدد است، بررسی می‌کند.

محققان و دست‌اندرکاران پیاده‌سازی شهر‌های هوشمند ۱۹ شاخص اصلی را برای شناسایی این شهر‌ها تبیین کرده‌اند که شامل پارکینگ هوشمند، سرویس به اشتراک‌گذاری خودرو و تاکسی آنلاین، هوشمند کردن سیستم ترافیک، حمل‌ونقل عمومی هوشمند، انرژی پاک، ساختمان هوشمند، جمع‌آوری هوشمند زباله، حفظ محیط‌زیست، مشارکت شهروندان، دیجیتالی شدن دولت، برنامه‌ریزی شهری، آموزش، اکوسیستم اقتصادی، دسترسی به ۴ G LTE، سرعت اینترنت، فراوانی هات‌اسپات وای‌فای، استفاده از گوشی هوشمند، استاندارد‌های زندگی و چگونگی توسعه فرآیند هوشمندتر شدن شهر‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته