دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ابزار جدید متا برای محافظت از کودکان در فضای مجازی کافی نیست

ابزار جدید متا برای محافظت از کودکان در فضای مجازی کافی نیست
کارشناسان معتقد هستند که ابزار‌های جدید متا برای نظارت والدین بر محتوای کودکان در فضای مجازی برای همه کودکان کاربرد ندارد.
کد خبر : 855913

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گاردین، متا ویژگی‌های جدیدی با هدف افزایش آگاهی والدین از فعالیت‌های فرزندانشان در پلتفرم‌های خود راه‌اندازی کرد. اکنون در سرویس پیام خصوصی آن، والدین می‌توانند لیست تماس‌های کودک خود را مشاهده و دریافت کنند و حتی می‌توانند مشاهده کنند چه کسی پست آن‌ها را مشاهده می‌کند. همچنین این شرکت راهی برای هشدار به والدین در صورتی که فرزندشان کسی را بلاک کرده باشد، معرفی کرده است.

اما کارشناسان معتقدند که این ویژگی‌های ایمنی از کودکانی که فاقد نظارت ثابت والدین یا قیم هستند، محافظت نمی‌کند. بر اساس گزارش سال ۲۰۲۰ موسسه قاچاق انسان (HTI) فیسبوک بیش از همه برای جذب و تربیت قربانیان قاچاق کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد و اینستاگرام و اسنپ‌چت در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

تحقیقات جدید در ماه آوریل نشان داده که متا استفاده از فیسبوک و اینستاگرام برای قاچاق کودکان را گزارش یا تشخیص نمی‌دهد و به عنوان بستری برای قاچاقچیان و برقراری ارتباط برای خرید و فروش کودکان استفاده می‌شود. در ماه ژوئن، متا فاش کرد که کارگروهی برای بررسی نقش اینستاگرام در توزیع و فروش مطالب سواستفاده از کودکان تشکیل داده است.

با این حال، متا ازماه نوامبر چندین بار به اخراج کارکنان روی آورده است. همچنین قصد دارد ۲۱ هزار شغل را برای کاهش هزینه‌ها حذف کند. برخی از این کاهش‌ها درتیم‌های تعدیل کننده محتوای این شرکت رخ داده که کارمندان وظیفه شناسایی و گزارش مطالب سواستفاده از کودکان و دیگر محتوای گرافیکی و توهین‌آمیز در پلتفرم‌ها را بر‌عهده دارند.

به گفته «لیانا مک دونالد»، مدیر اجرایی در مرکز حفاظت از کودکان کانادا «آسیب‌هایی که در پلتفرم‌های دیجیتال اتفاق می‌افتد، مشکلاتی هستند که باید از طریق افزایش مسئولیت‌پذیری کاربر و مداخله والدین حل شوند، نه از طریق تغییرات معنی دار سیستمی.»

مرکز حفاظت از کودکان کانادا بار‌ها از دولت‌ها خواسته‌اند تا مقرراتی را وضع کنند که به امنیت کودکان در فضای آنلاین بپردازد.

متا مسئولیت اساسی دارد که به سایت کودکان و الگوریتم‌هایی که استفاده می‌کنند، نظارت داشته باشد. امنیت کودکان در فضای آنلاین می‌تواند مانند یک نبرد دشوار حتی برای بیشتر والدین باشد.

سخنگوی متا در پاسخ به درخواست گاردین برای اظهارنظر گفته است که «استثمار کودکان جرم وحشتناکی است، ما اجازه نمی‌دهیم و با جدیت برای مبارزه با آن در پلتفرم‌های خود تلاش می‌کنیم. ما به صورت فعالانه به نیروی انتظامی در دستگیری و تعقیب مجرمانی که مرتکب این جرایم عجیب و غریب می‌شوند، کمک می‌کنیم.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته