دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سنسور‌های هوشمند در فرآورده‌های زیستی برای پایش محیطی تولید شد

سنسور‌های هوشمند در فرآورده‌های زیستی برای پایش محیطی تولید شد
محققان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید سنسور‌های هوشمند برای پایش محیطی در فرآورده‌های زیستی، صنایع غذایی، دارویی و بخش‌های کشاورزی شدند.
کد خبر : 855900

فرشاد نظری، کارشناس توسعه کسب‌وکار یک شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه محصولات این شرکت به دو بخش سنسور آنلاین و آفلاین تقسیم می‌شود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: این محصولات هر کدام به صورت مجزا در یک حوزه‌ای خاص کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه سنسور‌های آفلاین برای فرآیند‌ جابه‌جایی‌ها و حمل‌ونقل‌ها استفاده می‌شود، اظهار کرد: جابه‌جایی مایعات، جابه‌جایی داخل تانکر‌ها و ماشین‌های حمل‌ونقل توسط این سنسور‌ها صورت می‌گیرد و در آخر محصولی برای فرآیند خط تولید محصول وجود دارد.

نماینده فعال در این شرکت دانش‌بنیان افزود: سنسور‌های آنلاین بخش‌هایی را شامل می‌شود که فرد به‌طور متداوم اقدام به پایش شرایط محیطی می کند. این مجموعه مانتورینگ و پایش شرایط محیطی مانند دما، رطوبت، فشار، شتاب، انواع گاز‌های مختلف و تمام پارامتر‌های در محیط را انجام می‌دهد.

نظری با بیان اینکه سنسور‌ها به صورت بی‌سیم هستند، مطرح کرد: این سنسور‌ها توسط یک سیستم اطلاعات خود را به یک هاب مرکزی ارسال می‌کنند و هاب پس از اتصال به اینترنت می‌تواند اطلاعات سنسور را توسط پنل به کاربر نشان دهد.

این کارشناس توسعه کسب‌وکار با اشاره به اینکه سنسور‌ها از نظر توان مصرفی نیاز به برق ندارند و توسط یک باتری با عمر حداقل پنج سال کار می‌کنند، تصریح کرد: همچنین این سنسور‌ها نیاز به سیم‌کشی شبکه و سیم‌کشی برق ندارند؛ از این رو می‌توانیم بگوییم این سیستم یک سیستم دور-بورد است که اطلاعات را در فضای آزاد تا ۱۵ کیلومتر و در فضای بسته تا ۵ کیلومتر مخابره کند. فرآیند‌ها برای صنایع مختلف به این شکل تسهیل می‌شود.

وی با بیان مشتری‌های هدف خود در این شرکت دانش‌بنیان، اظهار کرد: صنایع غذایی، دارویی، فرآورده‌های زیستی و بخش‌های کشاورزی از مشتری‌های هدف این شرکت هستند که نیاز به پایش شرایط محیطی دارند.

نظری با اشاره به مزیت محصول بومی‌سازی‌شده نسبت به نمونه‌های خارجی، بیان کرد: این محصول با کمترین قیمت و یک پشتیبانی ویژه از جمله ضمانت محصول در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

همچنین راه‌حل‌هایی به صورت اتوماتیک و ساده‌سازی‌شده برای پایش شرایط محیطی از ابتدا تا انتها به مشتری ارائه داده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته